سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 09:56 - دوشنبه 04 فروردین 1393

میوه این گیاه خون را تصفیه می‌کند

عناب مزاج معتدل و خنک دارد و باعث کاهش حرارت و تصفیه خون می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، مجتبی خادم الحسینی کارشناس گیاهان دارویی گفت: عناب گیاهی با نام علمی Ziziphas jujube و از خانواده کنار درختی است که تا 8 متر ارتفاع دارد و بیشتر در نواحی گرمسیری رویش دارد. میوه زیتونی شکل و قهوه‌ای رنگ است و براساس شکل ظاهری برای کلیه بسیار مفید است.

وی درباره مزاج عناب گفت: مزاج معتدل و خنک دارد و در برابر شوری و خشکی بسیار مقاوم بوده که بیشتر در بیرجند استان خراسان می‌روید.

کارشناس گیاهان دارویی به ماده موثر عناب اشاره کرد و گفت: آنتراگلیکوزید و فروکتوز زیادی دارد و برگ عناب حاوی ماده‌ای است که موجب کاهش خارش‌های پوستی می‌گردد.

خادم الحسینی با بیان این که مهمترین خاصیت عناب در تصفیه خون است اظهار داشت: این میوه باعث کاهش حرارت خون در بدن شده، خون را تصفیه و دمای خون را پایین آورده و دمای بدن را نیز کاهش می‌دهد.

وی عناب را برای سرماخوردگی مفید دانست و افزود: گرفتگی، سوزش و خارش گلو را از بین می‌برد، علاوه بر این ادرار را زیاد می‌کند.

کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به جوشانده برگ عناب تصریح کرد: این جوشانده با برگ‌های آسیاب شده عناب به همراه 1 قاشق غذاخوری شکر تهیه می‌شود که با یک هفته مصرف، خارش‌های پوستی برطرف می‌گردد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.