سرویس: سیاسی 14:11 - پنجشنبه 23 آذر 1396

سرلشکر جعفری در همایش دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی؛

دست‌های پشت پرده آمریکا و اسرائیل رو شده است/ اقتدار امروز جمهوری اسلامی حاصل رعایت اصل استکبار ستیزی است

فرمانده کل سپاه گفت: اگر به وقایع ۲۰ سال گذشته در منطقه بنگریم، می‌بینیم که استکبار همواره شکست خورده و ملت‌های منطقه پیروز شده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه صبح امروز (پنجشنبه ۲۳ آذر) در همایش دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی که در مسجد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله اعظم برگزار شد، اظهار کرد: وجه مشترک همه دانشگاه‌های سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: تربیت یک پاسدار در تراز انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها، موضوعی مهم و اصلی است که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دو بعد داخلی و خارجی دارد، تصریح کرد: بعد خارجی انقلاب در مقاومت اسلامی خلاصه می‌شود که خوشبختانه امروز در سطح منطقه و جهان در حال گسترش است و جبهه مقاومت پیروزی‌های پی‌درپی را بدست آورده که به دلیل رشادت جمعی از مجاهدان انقلاب است.

سرلشکر جعفری با تاکید به اینکه این پیروزی‌ها نصرت الهی را برای انقلاب و جبهه مقاومت به ارمغان آورده است، گفت: اگر به وقایع ۲۰ سال گذشته در منطقه بنگریم، می‌بینیم که استکبار همواره شکست خورده و ملت‌های منطقه پیروز شده‌اند.

فرمانده کل سپاه افزود: امروز مقاومت در کشورهای اسلامی ادامه دارد و توطئه‌های دشمنان و دست‌های پشت پرده آمریکا و اسرائیل و سعودی‌ها و برخی کشورهای منطقه رو شده است و شکست‌ها را متحمل شدند ؛ وظیفه ما نیز این است که این پیروزی‌ها را تثبیت و گسترش دهیم.

وی با اشاره به این موضوع که مبارزه با استکبار اصل اساسی انقلاب است که رعایت درست آن پیروزی‌ها را حاصل کرده است، گفت: پیروزی‌های واصله نتیجه حرکت امت اسلامی با هدایت رهبری امت است و تا زمانی که این راه را محکم دنبال کنیم نصرت بیش از پیش نصیب انقلاب می‌شود.

سرلشکر جعفری عزت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران را حاصل رعایت اصل استکبار ستیزی دانست و تصریح کرد: حرکت پرشتاب جبهه مقاومت انقلاب اسلامی ادامه دارد.

فرمانده کل سپاه با طرح این سوال که آیا انقلاب اسلامی در همین ابعاد خلاصه می‌شود، افزود: قطعا اینگونه نیست؛ مقام معظم رهبری در بیانات خود عوامل پیشرفت کشور را به ۵ دسته تقسیم کردند و فرمودند عوامل داخلی اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به این که ایجاد دستگاه‌های اسلامی و سپس اسلامی شدن جامعه دو رکن اساسی بعد داخلی انقلاب هستند، خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب در بیانات خود فرمودند امروز در مرحله سوم انقلاب قرار داریم اما به دلیل وجود موانع داخلی در این مرحله به کندی پیش می‌رویم.

سرلشکر جعفری ادامه داد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری اگر ما بتوانیم در مرحله سوم انقلاب با سرعت بیشتری پیشرفت کنیم به یک الگو برای کشورهای دیگر تبدیل خواهیم شد؛ نمونه بارز این موضوع دفاع امروز ملت‌های منطقه است که از مقاومت مردم ایران در دوران انقلاب اسلامی درس آموختند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه مردم منطقه مقاومت امروز خود را مدیون مقاومت ملت ایران و دوران دفاع مقدس هستند، افزود: ملت‌های منطقه امروز به این نتیجه رسیدند که با اتکای به درون می‌توان در برابر قدرت‌های جهانی ایستاد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با همه فرازها و فرودها و موانعی که در داخل کشور داشت امروز در بعد خارجی به جایگاه خوبی رسیده است اما متأسفانه در داخل کشور هنوز با اهداف انقلاب فاصله دارد؛ عدالت اجتماعی ارتقای اخلاق و پیشرفت کشور از اهداف والای انقلاب هستند که برای رسیدن به آنها باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

سرلشکر جعفری با تأکید بر این موضوع که در حوزه دفاع امروز جمهوری اسلامی ایران پیشرفت خوبی دارد، گفت: باید تلاش کنیم تا در سایر ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به جایگاه بهتری برسیم.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: همان گونه که مقام معظم رهبری در سال 90 فرمودند که پاسداری از انقلاب کار بسیار خوبی است اما باید نیروهای پاسدار به همه ابعاد این پاسداری واقف باشند ما نیز باید بر همین اساس برنامه‌ریزی‌های آینده را ترتیب دهیم.

وی با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند حفاظت یا پاسداری از انقلاب باید به موقع، درست و غیرمحافظه کارانه باشد،‌ گفت: از دید رهبر انقلاب پاسداری محافظه کارانه یعنی دفاع از وضع موجود انقلاب که ایشان این موضوع را نمی‌پذیرند؛ ایشان فرموده‌اند که پاسداری از انقلاب باید غیرمحافظه‌کارانه باشد یعنی در کنار حفاظت برای پیشرفت انقلاب نیز تلاش کنیم.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه متأسفانه موانع زیادی برای پیشرفت انقلاب در جامعه وجود دارد، افزود: مدیریت امروز جامعه ما با سبک مدیریت غربی انجام می‌شود که متفاوت با مدیریت انقلابی است که خوشبختانه با تأکیدات رهبر معظم انقلاب در این حوزه تحولاتی رخ داده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دستیابی به دانشگاه در تراز انقلاب از اهداف والای نظام مقدس ماست، افزود: یکی از ملزومات این کار پیشتازی و خط شکنی در عرصه علمی است و شرطی لازم برای رسیدن به دانشگاه در تراز انقلاب است البته در کنار آن باید به ابعاد معنوی انقلاب نیز توجه شود.

وی با اشاره به تأکیدات فرماندهی معظم کل قوا بر موضوع تربیت پاسداران افزود: هدف دانشگاه‌های پاسداری سپاه تربیت افسران و پزشکانی در تراز انقلاب اسلامی است.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه تقاضاهای بسیاری برای حضور در جبهه مقاومت وجود داشت، گفت: بارها شاهد بودم که مقام معظم رهبری فرمودند که انجام تحصیل، ‌کارهای علمی و خودسازی واجب بر هر کار دیگری در داخل کشور است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه داشتن روحیه جهادی تنها اسلحه به دست گرفتن نیست، ادامه داد: آنچه مسلم است ما امروز از تهدیدات دفاعی و امنیتی عبور کردیم و به سادگی می‌توانیم آن‌ها را پاسخ دهیم یا به عبارت دیگر باید بگویم ساده‌ترین کار امروز ما دفاع است.

وی با اشاره به فتنه‌هایی که در کشور رخ داد، تصریح کرد: امروز موضوع دفاع برای انقلاب به خارج از مرزها رفته است.

سرلشکر جعفری تصریح کرد:‌ متأسفانه در کشور وقتی صحبت از تهدید می‌شود همه به یاد جنگ می‌افتند در حالی که تهدید اصلی کشور جنگ نرم فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است که اگر برای آنها فکری نشود به مشکلی جدی بدل می‌شود.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: از جمله ضرورت‌های پاسداری غیرمحافظه‌کارانه برای انقلاب خودسازی معنوی و بصیرتی در تمام زمینه‌هاست و در کنار آن باید روحیه ایثار و از خودگذشتگی را نیز در جوانان افزایش دهیم؛ اینها شاخصه حرکت جهادی است.

وی با بیان اینکه مراکز سپاه باید روحیه‌های گفته شده را در بین جوانان تقویت کنند، افزود: این کار مشکل و سختی است و باید در این زمینه کار عملی صورت بگیرد؛ برای انجام این کار می‌توان از گروه‌های جهادی کمک گرفت.

سرلشکر جعفری یکی دیگر از ضرورت‌های پاسداری غیرمحافظه کارانه را مدیریت جهادی دانست و گفت: ما امروز به یک تحول جدی در سبک مدیریتی نیاز داریم؛ مشکل اصلی ما این است که مدیران به رضایت‌مندی دیگران توجه می‌کنند به خصوص در زمانی که نیاز به رأی دارند؛ آنها رضایت دیگران را حتی اگر مخالف با رضایت خدا هم باشد مقدم می‌شمارند.

فرمانده کل سپاه در بخش پایانی سخنانش با بیان این موضوع که اگر مدیریت قاطعانه و برای رضای خدا باشد نتیجه آن رشد رفاه و عدالت در جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر ویژگی‌های گفته شده برای مدیریت جهادی حسن خلق نیز یکی دیگر از مولفه‌های این نوع مدیریت است که باید همه را در کنار هم پرورش دهیم.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.