اصفهان شرق

اختلاف سلیقه نباید تنها عامل جابه‌جایی مدیران شایسته باشد/ 9 دی و دهه فجر نقطه اوج حرکت‌های بصیرتی است

کدخبر: 154125
1396/09/23 در ساعت 10:08

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در جلسه ستاد گرامیداشت 9 دی و دهه فجر استان، سربلندی اسلام و شیعه، صدور انقلاب و شکست دشمن را از دستاوردها و نتایج انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: همه این‌ها مقدماتی برای ظهور حضرت مهدی(عج) است و الآن وظیفه همه ما تبیین دستاوردها و روشنگری مردم است.

وی افزود: در روایات آمده است که امام زمان(عج) زمانی ظهور می‌کنند که همه مردم صدای اسلام را شنیده باشند و بشناسند و می‌بینم که امروز دشمنان ما این کار را به نفع ما می‌کنند.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: الآن بسیاری از شبکه‌های خبری بیگانه علیه ایران، سوریه، فلسطین و اسلام صحبت می‌کنند و به همین روش مردم دنیا با ایران و اسلام آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: روزگاری نه چندان دور، کسی در دنیا نامی از ایران و اسلام نشنیده بود اما به برکت انقلاب و صدور آن الآن کمتر کسی است که نام ایران را نشنیده باشد.

طباطبایی‌نژاد به روایتی از امیرالمؤمنین علی (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند دو گروه کمر من را شکستند، یکی افراد زبان‌باز فاسق و تبهکار و دیگری عبادت‌کننده جاهل.

وی تصریح کرد: در جنگ صفین هم همین دو گروه باعث شکست حضرت علی(ع) شدند، یک طرف معاویه زبان‌باز فاسق و طرف دیگر مسلمانان و عابدانی بودند که بصیرت نداشتند و از جهل خود صفحه‌های قرآن را به قرآن ناطق و امام خود ترجیح دادند.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری به خطری که عابدان جاهل برای اسلام دارند اشاره کرد و گفت: خطر این افراد به اندازه‌ای بود که حضرت علی(ع) در یکی از خطبه‌های خود به اینکه 700 نفر از آن‌ها را در جنگ نهروان کشته‌اند، افتخار می‌کنند.

وی اضافه کرد: انسان بی‌بصیرت ولو اینکه عابد باشد کمر اسلام را می‌شکند بنابراین باید از هر فرصتی برای بصیرت افزایی نسل جوان و نوجوان استفاده کنیم.

طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: 9 دی و دهه فجر بهترین زمان برای اوج و شور حرکت‌های بصیرتی و روشنگری است.

وی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در صدا و سیما را پیشنهاد داد و گفت: باید شبهات و سؤالات مردم و جوانان پاسخ داده شود و بهترین بستر صدا و سیماست.

امام جمعه اصفهان به بهانه نزدیک شدن به 40 امین سالگرد پیروزی انقلاب به روایتی از رسول خدا(ص) اشاره کرد و گفت: خداوند به دو فرشته حافظ اعمال مردم فرمان داده است که نسبت به بنده من در سنین جوانى ارفاق کنید و چون به 40 سالگى رسید از آن پس تمام اعمالش را ضبط و تثبیت کنید.

وی 40 سالگی را سال کمال عقل دانست و گفت: اگر در این سال‌ها اشتباه و خطایی صورت می‌گرفت، ممکن بود از سر جوانی و ناپختگی باشد، اما با نزدیک شدن به 40 سالگی، انقلابمان هم باید به بلوغ و کمال برسد و از دست زدن به برخی کارهای ابتدایی و ناپخته دست برداریم.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: با وجود گذشت 40 سال از انقلاب هنوز در کشور ما با تغییر رئیس‌جمهور همه مدیران خرد و کلان عوض می‌شوند و این اصلاً به نفع نظام و مردم نیست.

وی اظهار داشت: مدیران متخصصی که سال‌ها نظام برای تربیت آن‌ها هزینه کرده است، فقط به دلیل اختلافات سیاسی جا به جا می‌شود و دوباره مدیری جدید و هزینه‌های دیگر برای تجربه‌های جدید.

طباطبایی‌نژاد در پایان تأکید کرد: مردم باید این مطالبه را از مجلس شورای اسلامی داشته باشند، تا قوانین به نحوی تنظیم شود که اختلاف سلیقه، به تنهایی نتواند عاملی برای جابه جایی مدیران شایسته باشد.

انتهای پیام/تسنیم