اصفهان شرق

تجهیزات هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در طرح زمستانه پلیس اصفهان بکارگیری می‌شود

کدخبر: 154120
1396/09/23 در ساعت 09:30

به گزارش اصفهان شرق، سردار مهدی معصوم بیگی در حاشیه آغاز به کار طرح زمستانه پلیس راه و راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: این طرح نماد همدلی و انسجام بین دستگاه‌ها است و هر سال شاهد یک همکاری و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و نهادهای خدمت رسان برای ایجاد امنیت و ایمنی لازم در طرح زمستانه هستیم.

وی با اشاره به مشارکت 10 دستگاه در طرح زمستانه امسال افزود: در این طرح 2 هزار و 500 نفر نیرو به طور مستقیم و 7 هزار نفر به طور غیر مستقیم مشارکت می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از حضور چشمگیر دستگاه‌های امدادی و خدماتی از جمله اورژانس، هلال احمر، سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای، شهرداری‌ها ، امداد خودرو و سازمان‌های آب و برق و گاز در اجرای طرح مذکور تقدیر کرد.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار راهوران محله در کاهش تصادفات رانندگی خاطر نشان کرد: در این طرح از ظرفیت راهوران محله نیز استفاده خواهد شد.

معصوم بیگی با بیان اینکه 9 محور و گردنه برف گیر استان به طور ویژه تحت پوشش نیروهای پلیس راه و راهور هستند، بیان کرد: علاوه بر این تیم‌هایی از واحدهای گشت انتظامی نیز ماموریت پشتیبانی در مقاطع ضرورت و مورد نیاز را برعهده دارند.

وی همچنین از فعالیت 950 دوربین ثبت تخلفات در جاده‌ها و معابر شهری استان خبر داد و تصریح کرد: تاکید من به همه نیروهای پلیس ارائه خدمات حداکثری و اجرای قانون با رویی گشاده و توام با رأفت و مهربانی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در کنار تلاش‌ها و زحماتی که توسط دستگاه‌ها صورت می‌گیرد رعایت اصول رانندگی توسط رانندگان نخستین و مهمترین مولفه در پیشگیری از حوادث است، اظهار داشت: در 8 ماهه امسال باوجود کاهش 7 درصدی جان باختگان در تصادفات جاده‌ای استان متاسفانه 450 نفر جان خود را از دست دادند و 4 هزار نفر مصدوم و مجروح شدند که این رقم نگران کننده است و باید رانندگان بیشتر قانون را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه 65 درصد حوادث رانندگی در بزرگراه‌های اصلی رخ می‌دهد و 45 درصد این حوادث نیز ناشی از عدم توجه به جلو توسط رانندگان است، گفت: دستگاه‌های خدماتی و امدادی وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند و از امروز نوبت رانندگان است که در هنگام رانندگی دقت و احتیاط بیشتری کنند.

سردار معصوم بیگی اظهار داشت: معتقدم اگر رانندگان شرط احتیاط را جدی بگیرند و مراقبت‌های خود را بیشتر کنند می‌توانیم رقم جان باختگان حوادث رانندگی در استان را به حداقل برسانیم و به عنوان نخستین استانی باشیم که این رکورد را ثبت و برای دیگر استان‌های کشور الگو شویم.

وی رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان را بسیار جدی و تاثیرگذار برشمرد و بیان کرد: رانندگان باید بدانند که بین سرعت مطمئنه و سرعت مجاز تفاوت وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: تعریف عملیاتی سرعت مطمئنه این است که راننده مطمئن باشد در هر گونه شرایط آب و هوایی می‌تواند بر وسیله نقلیه خود مسلط باشد به طوری که اگر دید کافی نبود، جاده لغزنده و گردنه برف گیر بود این سرعت مطمئنه است که باید در دستور کار باشد نه سرعت مجاز، زیرا سرعت مجاز برای زمانی است که شرایط کاملاً عادی باشد.

انتهای پیام/تسنیم