سرویس: اجتماعی 09:30 - پنجشنبه 23 آذر 1396

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

تجهیزات هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در طرح زمستانه پلیس اصفهان بکارگیری می‌شود

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به آماده باش ۹ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو به طور مستقیم و غیر مستقیم در طرح زمستانه از بکارگیری تجهیزات هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در این طرح خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، سردار مهدی معصوم بیگی در حاشیه آغاز به کار طرح زمستانه پلیس راه و راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: این طرح نماد همدلی و انسجام بین دستگاه‌ها است و هر سال شاهد یک همکاری و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و نهادهای خدمت رسان برای ایجاد امنیت و ایمنی لازم در طرح زمستانه هستیم.

وی با اشاره به مشارکت 10 دستگاه در طرح زمستانه امسال افزود: در این طرح 2 هزار و 500 نفر نیرو به طور مستقیم و 7 هزار نفر به طور غیر مستقیم مشارکت می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از حضور چشمگیر دستگاه‌های امدادی و خدماتی از جمله اورژانس، هلال احمر، سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای، شهرداری‌ها ، امداد خودرو و سازمان‌های آب و برق و گاز در اجرای طرح مذکور تقدیر کرد.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار راهوران محله در کاهش تصادفات رانندگی خاطر نشان کرد: در این طرح از ظرفیت راهوران محله نیز استفاده خواهد شد.

معصوم بیگی با بیان اینکه 9 محور و گردنه برف گیر استان به طور ویژه تحت پوشش نیروهای پلیس راه و راهور هستند، بیان کرد: علاوه بر این تیم‌هایی از واحدهای گشت انتظامی نیز ماموریت پشتیبانی در مقاطع ضرورت و مورد نیاز را برعهده دارند.

وی همچنین از فعالیت 950 دوربین ثبت تخلفات در جاده‌ها و معابر شهری استان خبر داد و تصریح کرد: تاکید من به همه نیروهای پلیس ارائه خدمات حداکثری و اجرای قانون با رویی گشاده و توام با رأفت و مهربانی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در کنار تلاش‌ها و زحماتی که توسط دستگاه‌ها صورت می‌گیرد رعایت اصول رانندگی توسط رانندگان نخستین و مهمترین مولفه در پیشگیری از حوادث است، اظهار داشت: در 8 ماهه امسال باوجود کاهش 7 درصدی جان باختگان در تصادفات جاده‌ای استان متاسفانه 450 نفر جان خود را از دست دادند و 4 هزار نفر مصدوم و مجروح شدند که این رقم نگران کننده است و باید رانندگان بیشتر قانون را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه 65 درصد حوادث رانندگی در بزرگراه‌های اصلی رخ می‌دهد و 45 درصد این حوادث نیز ناشی از عدم توجه به جلو توسط رانندگان است، گفت: دستگاه‌های خدماتی و امدادی وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند و از امروز نوبت رانندگان است که در هنگام رانندگی دقت و احتیاط بیشتری کنند.

سردار معصوم بیگی اظهار داشت: معتقدم اگر رانندگان شرط احتیاط را جدی بگیرند و مراقبت‌های خود را بیشتر کنند می‌توانیم رقم جان باختگان حوادث رانندگی در استان را به حداقل برسانیم و به عنوان نخستین استانی باشیم که این رکورد را ثبت و برای دیگر استان‌های کشور الگو شویم.

وی رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان را بسیار جدی و تاثیرگذار برشمرد و بیان کرد: رانندگان باید بدانند که بین سرعت مطمئنه و سرعت مجاز تفاوت وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: تعریف عملیاتی سرعت مطمئنه این است که راننده مطمئن باشد در هر گونه شرایط آب و هوایی می‌تواند بر وسیله نقلیه خود مسلط باشد به طوری که اگر دید کافی نبود، جاده لغزنده و گردنه برف گیر بود این سرعت مطمئنه است که باید در دستور کار باشد نه سرعت مجاز، زیرا سرعت مجاز برای زمانی است که شرایط کاملاً عادی باشد.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.