سرویس: اقتصادی 08:07 - پنجشنبه 23 آذر 1396

وزیر اقتصاد خبر داد:

بررسی طرح انتقال آب خلیج‌فارس به استان‌های کویری

وزیر اقتصاد از تشکیل کارگروهی برای بررسی تامین مالی طرح انتقال آب خلیج فارس به استان‌های کرمان و یزد خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد با اعلام تشکیل کارگروهی برای بررسی تامین مالی طرح انتقال آب از خلیج فارس اظهار داشت: نحوه کمک به طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان های یزد و کرمان در کارگروهی بررسی خواهد شد.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید و اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی تصریح کرد: طرح انتقال آب خلیج فارس به استان های کرمان و یزد مورد بررسی قرار گرفت چرا که این طرح از جمله طرح های مهم در کشور است که سرمایه گذار آن بدون اتکاء به منابع دولت، انتقال آب را دنبال می کند.

کرباسیان با بیان اینکه بخش های عمده ای از طرح انتقال آب خلیج فارس عملیاتی شده است، گفت: زمینه های لازم برای انتقال آب شرب از طریق خط لوله در حال انجام بوده و وزیر نیرو نیز مذاکراتی در خصوص خرید تضمینی آب داشته است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح آب مورد نیاز صنعت و معدن نیز تامین می شود، ادامه داد: سرمایه گذاران و بهره برداران این طرح درخواستی برای دریافت وام به صورت تسهیلات ارزان قیمت و یا استفاده از اعتبارات عمرانی دولت داشته اند که این درخواست ها در راستای سیاست های بودجه سال آینده نیز برآورد می شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به سخنرانی رییس جمهور در روز تحویل لایحه بودجه سال ۹۷،   بیان داشت: به گفته رییس جمهوربرخی از طرح های عمرانی که ملی محسوب می شود را می توان با مشارکت و همکاری بخش خصوصی انجام داد تا فضای همکاری در کشور فراهم و افزایش یابد.

کرباسیان گفت: وزارت اقتصاد سیاست های راهبردی را در زمینه انتقال آب از خلیج فارس دنبال خواهد کرد و خط اعتباری لازم را از مسائل ارزی و قراردادهای فاینانسی و حتی اوراق مشارکت فراهم می کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: وزارت اقتصاد تلاش دارد تسهیلات لازم را برای بخش تولید در اختیار سرمایه گذاران خصوصی قرار دهد.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.