سرویس: اخبار شهرستان 17:35 - چهارشنبه 22 آذر 1396

کارشناس مسائل اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان در ورزنه:

خانواده ها از فرصت ها و تهدیدهای شبکه های اجتماعی غافل نشوند/ عصر حکومت رسانه بر افکار عمومی

ابراهیم مهرانی گفت: داشتن امکانات رسانه و فضای مجازی در خانواده،، به دانش استفاده از آن نیاز دارد ولی متأسفانه والدین به دلیل آگاهی نداشتن از فرصت ها و تهدید های تکنولوژی، روش استفاده صحیح از آن را نمی دانند.

به گزارش اصفهان شرق، «خانواده آگاه، مدرسه پویا، جامعه سالم با پیشگیری از آسیب های اجتماعی» عنوان شعار سال آموزش و پرورش منطقه بن رو شرق اصفهان است.

دوره ضمن خدمت پیشگیری از آسیب های رسانه ای و فضای مجازی با حضور ابراهیم مهرانی کارشناس مسائل اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش منطقه بن رود با حضور مدیران و معاونان مدارس، مربیان تربیت بدنی، مربیان پرورشی و مشاوران و پرسنل اداری برگزار شد.

کارشناس مسائل اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان تاریخچه ظهور فضای مجازی، اظهار کرد: فضای مجازی به دلیل نو پدید بودن و آشنا نبودن مناسب والدین با این فضا باعث شده فرزندان در خانواده ‏ها از یک فضای محرمانه و خصوصی تهدید کننده برخوردار شوند و کاهش ارتباط والدین با فرزندان از جمله این تغییرات و مهم ‏ترین تهدیدات فضای مجازی بر خانواده‏ هاست.

مهرانی ادامه داد: جامعه فعلی ما در هر خانواده با وجود تبلت و گوشی های اندروید، به جای ارتباط افراد با یکدیگر، وارد شبکه های اجتماعی شده و با دیگران در ارتباط هستند.

وی افزود: داشتن این امکانات در جامعه، به دانش استفاده از آن نیاز دارد ولی متأسفانه والدین به خاطر آگاهی نداشتن از فرصت ها و تهدید های تکنولوژی، روش استفاده صحیح از آن را نمی دانند.

کارشناس مسائل اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان این که فرزندان علاقه بسیاری به استفاده از شبکه های اجتماعی دارند، گفت: برای کودکان زیر دوازده سال، گوشی ها و تبلت ها خطر دارد و اگر فقط صرف بازی باشد، برای آن ها تیک عصبی ایجاد می کند.

مهرانی تصریح کرد: رسانه برخلاف بسیاری از تکنولوژی‌ ها، سیستم زندگی مخاطبان را دستخوش تغییر می‌ کند و روی سبک زندگی، رفتار، آداب معاشرت و… تأثیر می‌ گذارد.

وی افزود: رسانه، نقش بسیار زیادی را در زندگی‌ های امروزی به خود اختصاص داده است، در کشور ما سرانه تماشای تلویزیون بسیار بالا و سرانه مکالمه همسران با هم به طور خوشبینانه هفده دقیقه است، پس ما بیشتر از برای با هم بودن، برای بودن با رسانه وقت می‌ گذاریم.

کارشناس مسائل اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان این که عصر ما عصر حکومت رسانه بر افکار عمومی نام گرفته است، خاطر نشان کرد: بسیاری از رسانه‌ ها در خدمت دشمنان ما قرار دارند و هجمه‌ های آنان به صورت همه‌ جانبه از طریق ماهواره‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی، تمامی اقشار جامعه ما و به‌ ویژه قشر جوان را تهدید می‌ کند، باید در برخورد با این مقوله با تأمل و تعمق زیاد وارد میدان مبارزه شد.

انتهای پیام/قطبی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.