سرویس: اجتماعی 14:08 - چهارشنبه 22 آذر 1396

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا:

مخدرهای جدید در داخل تولید می شود/شکار جوانان در شبکه های اجتماعی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به مواد مخدر جدید گفت: متاسفانه بسیاری از این مواد در آشپزخانه های داخلی تولید می شوند.

به گزارش اصفهان شرق، سردار محمدمسعود زاهدیان  با اشاره به ورود مواد مخدر جدید در کشور که عمدتا صنعتی هستند، گفت: مواد مخدر درآمدزاست و افراد زیادی از این محل منتفع می شوند، لذا متاسفانه شاهدیم که بازار تولید و ارائه آن هم رونق دارد و خیلی ها به دنبال مشتری برای این مواد هستند.

وی افزود: پلیس قطعا با هر موضوع جدید و پدیده نوظهور در عرصه مواد مخدر برخورد جدی می کند و برنامه ریزی های مختلفی نیز در این زمینه صورت گرفته و جلسات متعددی نیز برقرار شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: یکی از نکاتی که به شدت مورد توجه پلیس است، فضاهای مجازی است. متاسفانه بسیاری از سوداگران مواد مخدر جدید، از این فضا به عنوان بستری برای تبلیغ استفاده می کنند و دنبال شکار جوانان هستند.

سردار زاهدیان با بیان این مطلب که امروز مواد مخدر صرفا از مرزها وارد نمی شود، گفت: امروز اگر افغانستان تولید مواد مخدر نداشته باشد یا همه مرزها را هم ببندیم، باز هم نمی توان گفت جلوی تولید و توزیع مواد مخدر گرفته شده است، زیرا امروزه بسیاری از مواد مخدر صنعتی در آشپزخانه های داخلی تولید می شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پاسخ به این سوال که چرا سن آشنایی و مصرف مواد مخدر کاهش یافته است، گفت: ما نیاز به آموزش های درست، برنامه ریزی های آموزشی و ورود جدی تر خانواده ها و آموزش و پرورش به این موضوع داریم.

وی توضیح داد: امروز دانش آموزان ما قدرت «نه» گفتن ندارند؛ حتی جوانان ما به دلایل مختلف مصرف مواد دخانی در بین دوستانشان را نشانه بزرگ شدن قلمداد می کنند.

سردار زاهدیان افزود: برای مقاومت نسبت به پدیده اعتیاد، لازم است همه اقشار جامعه توانمند و هشیار شوند و همه مسئولیت را معطوف به پلیس ندانیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: اگر هر فرد به دلیل عدم آموزش درست نتواند نسبت به مواد مخدر مقاومت نشان دهد، هزار پلیس را هم ناظر بگذارید، جواب نمی دهد و نمی توان جلوی آلوده شدن جوان را گرفت.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.