سرویس: اجتماعی 11:55 - چهارشنبه 22 آذر 1396

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا:

اهدای اعضا مرد ۲۶ ساله جرقویه ای به بیماران زندگی دوباره بخشید

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان گفت:با اقدام خداپسندانه خانواده شکراله فاتحی پیکانی ۲۶ ساله ساکن جرقویه اعضاء بدن این بیمار مرگ مغزی به سه بیمار نیازمند عضو اهدا شد.

به گزارش اصفهان شرق، مریم خلیفه سلطانی  اظهار کرد: شکراله فاتحی پیکانی ۲۶ ساله ساکن جرقویه که دچارمرگ مغزی شده بود در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان بستری می شود.
وی افزود: طی صحبت‌های انجام شده در خصوص پیوند اعضا بدن این بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند عضو با رضایت خانواده، شکراله فاتحی پیکانی بعد از انجام مراحل مربوط به تأیید مرگ مغزی، تحت عمل جراحی برداشت اعضا قرار گرفت و عمر دوباره‌ای به سه بیمار نیازمند پیوند عضو بخشیده شد.
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان با اشاره به اینکه چهل و یکمین مورد اهداء عضو در سال جاری در اصفهان بوده است، تصریح کرد: کلیه‌های این بیمار مرگ مغزی در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان و مرکز آموزشی درمانی نور و علی اصغر (ع) به ۲ بیمار نیازمند به پیوند کلیه که از نارسایی کلیه در رنج بودند، اهدا شد و با اهدای کبد وی نیز در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان به بیماری نیازمند کبد، حیاتی دوباره بخشیده شد

وی ادامه داد: چهل و هشتمین عمل موفقیت آمیز جراحی پیوند کبد در اصفهان توسط دکتر بهنام صانعی فوق تخصص پیوند کبد و مجاری صفراوی در اتاق عمل الکتیو مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) انجام شد.

خلیفه سلطانی با اشاره به اینکه با تلاش های صورت گرفته در سال گذشته ۳۶ مورد مرگ مغزی منجر به اهدای عضو در اصفهان را شاهد بودیم، بیان کرد: هم‌اکنون شمار زیادی از بیماران نیازمند پیوند عضو در لیست انتظار به سر می‌برند و به سختی هزینه‌ها و رنج بیماری را تحمل می‌کنند و این در حالی است که خداوند با دادن فرصت به برخی افراد برای بخشیدن حیات دوباره به این بیماران لذت شیرین بخشش را نصیب آنان می‌کند.
اعضای قابل اهدا شامل قلب و ریه‌ها، کبد و روده‌ها، لوزالمعده و کلیه‌هاست که علاوه بر این اعضا، برخی از بافت‌های بدن نیز قابل پیوند هستند. با اهداء قرنیه می‌توان بینایی را به فردی که دچار صدمه شدید به چشم شده بازگرداند، تاندون و غضروف سبب بازسازی اعضا آسیب دیدهٔ مربوطه می‌شوند، پیوند استخوان می‌تواند مانع قطع عضو در سرطان استخوان شود، دریچه قلب برای کودکان با بیماری مادرزادی دریچه‌ای و بزرگسالان با دریچه آسیب دیده به کار می‌رود، پیوند پوست نجات بخش بیماران با سوختگی شدید است و پیوند مغز استخوان تنها درمان ممکن در بعضی از سرطان‌های خون است.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.