سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 08:00 - چهارشنبه 22 آذر 1396

حسن کامران در نامه ای خطاب به وزیر نیرو خواستار شد؛

ضرورت تشکیل هر چه سریع‌تر شورای هماهنگی عالی آب/زاینده‌رود جاری شود

کامران، نماینده مردم اصفهان در مجلس در نامه ای خطاب به وزیر نیرو خواستار تشکیل فوری شورای عالی آب و جاری شدن آب زاینده رود شد.

به گزارش اصفهان شرق، حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس در نامه ای خطاب به اردکانیان وزیر نیرو خواستار تشکیل فوری شورای عالی آب و جاری شدن رودخانه زاینده رود برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان شد. در متن این نامه خطاب به اردکانیان وزیر نیرو آمده است:

مطالب ذیل را خدمت ریاست محترم جمهور عرض کردم و عنوان کردند به شما بگویم:

۱- بنا شد پس از جلسه با کشاورزان شورای هماهنگی آب تشکیل گردد و زمان رهایی آب پاییزه شرق اصفهان مشخص شود که هنوز جلسه ای برگزار شده است و در روز ۹۶/۹/۱۸ کشاورزان تجمع اعتراض آمیز داشتند و چه بسا این روند تشدید شود.

۲- پارسال با همین میزان آب پشت سد به کشاورزان آب دادند و کشاورزان از سد چم آسمان آب را تحویل گرفتند و مابقی آن را خودشان با لایروبی خودجوش مردمی بر عهده گرفتند و آب را تا شهر ورزنه رساندند.

۳- مضافا دولت همیشه سهم آب خود را می فروشد و آب حقابه دار را به دیگران می دهد لذا محبت فرمایید تا دیر نشده است شورای هماهنگی آب تشکیل و آب رها شود.

بنابر آخرین اعلام شرکت آب منطقه ای اصفهان میزان آب ذخیره شده پشت سد زاینده رود حدود ۱۴۹ میلیون متر مکعب است که این رقم بسیار وخیم تر از سال گذشته است. میزان کاهش آب ذخیره شده در سد زاینده رود در سال های اخیر بی سابقه بوده و هم اکنون نسبت به میانگین بلند مدت ۸۰ درصد کاهش داشته است. ذخیره در مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۶۵ میلیون متر مکعب بود.

بنابر آمار شرکت آب منطقه ای حجم حداکثری سد زاینده رود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب برآورد می شود و گزارش های کنونی نشان می دهد که تنها حدود یک دهم این سد دارای آب است. بنابراین افزایش آب خروجی از سد زاینده رود برای کشت پاییزه کشاورزان و جاری شدن رودخانه در کلانشهر اصفهان منوط به تصمیم شورای هماهنگی زاینده رود است.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.