سرویس: خواندنی 18:09 - سه شنبه 21 آذر 1396

مجردها بخوانند؛

این سوالات مهم را قبل از ازدواج از همسر آینده تان بپرسید

آشنایی پیش از ازدواج یکی از مهم‌ترین شروط داشتن زندگی آرام و سالم است. هنگامی که هر دو طرف با شناخت نسبی وارد مرحله جدی تری از زندگی خود می‌شوند.

به گزارش اصفهان شرق، از آنجا که هرگز دو نفر نمی‌توانند به طور کامل از هم شناخت پیدا کنند، شاید لازم باشد تا پیش از بستن عهد زناشویی با پرسیدن چندین سوال در مورد مسایل اساسی، بهتر و بیشتر طرف مقابل خود را بشناسید. در ادامه تعدادی از آن‌ها را برایتان ذکر کرده ایم. برای آگاهی از آن‌ها تا انتها همراهمان باشید.

آیا تو بچه می‌خواهی؟

طرح این سوال پیش از ازدواج بسیار مهم است. اگر شما عاشق بچه باشید و طرف مقابل به هیچ عنوان با بچه دار شدن موافق نباشد، بدون شک بعد‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهید شد. پس چه بهتر که از قبل به تمامی این تفاوت‌ها واقف باشید و با فکر و تحقیق اقدام به ازدواج کنید.

البته برخی از زوج‌ها تصور می‌کنند ورود کودکان به زندگی موجب به هم خوردن نظم و آرامش می‌شود و آن‌ها دیگر هرگز آزادی پیش از پدر یا مادر شدن را نخواهند داشت. اما بد نیست بدانید که بر اساس یک سری تحقیقات علمی مشخص شده که اضافه شدن یک کودک به جمع دو نفره زن و شوهر، باعث بیشتر شدن محبت بین آن‌ها می‌شود. برخلاف تصور بعضی از اشخاص، تولد کودک در خانواده مزایای زیر را بدنبال خواهد داشت:

علاقه و تاثیری گذاری زن و شوهر روی یکدیگر بیشتر می‌شود.

زن و شوهر‌ها بهتر و بیشتر از گذشته به سبک زندگی یکدیگر توجه می‌کنند و احساس مسئولیت بیشتری نیز خواهند داشت.

همفکری، هماهنگی و همکاری زوج‌ها در مقابل بروز هر گونه مشکل یا مساله‌ای بیشتر خواهد بود و بهتر از قبل به نظرات یکدیگر احترام خواهند گذاشت.

وظیفه انجام کار‌هایی همچون آشپزی، شست‌وشوی البسه و انجام کار‌های خانه به عهده چه کسی خواهد بود؟

آیا به این فکر کرده اید که در یک زندگی مشترک، وقتی زن و شوهر هر دو شاغل هستند، وظیفه انجام امور خانه به عهده چه کسی خواهد بود؟ آیا زن موظف به انجام همه کارهاست؟ یا مرد‌ها هم باید در انجام برخی از امور همکاری کرده و مقوله تقسیم وظایف در خانه را قبول داشته باشند؟

بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۷ میلادی در کشور آمریکا صورت گرفته، مساله تقسیم کار‌های روزمره خانه سومین امر مهم در یک زندگی زناشویی موفق بشمار می‌رود. اولین و دومین موضوعات مهم و حیاتی در زندگی موفق، صداقت و داشتن رابطه زناشویی شاد و سالم است.

به گفته برخی از محققان و کارشناسان امور زندگی خانوادگی، زنان همیشه پیشگام بر دوش کشیدن سختی‌های زندگی هستند.

همچنین در مورد اینکه بهتر است چه کسی کدام یک از کار‌های خانه را در چه زمانی به عهده بگیرد نیز نظراتی از طرف کارشناسان ارائه شده که در زیر به آن‌ها اشاره کرده ایم.

گروهی از محققان بدنبال آزمایشات گسترده خود بیان داشته اند: «زن و شوهر‌هایی که هیچ تعریف مشخصی در مورد اینکه کار‌های خانه را چه کسی، کی و چگونه باید انجام دهد و تقسیم وظیفه بین آن‌ها مفهومی ندارد، کمترین میزان رضایت از زندگی را دارند. این افراد عموما خیلی سخت با هم ارتباط برقرار می‌کنند و در بیشتر مواقع هم حس خالی بودن احساسی و مشغله فراوان فکری دارند.

اما درست برعکس، زوج‌هایی که برای کار‌های روزمره خود تعریف درست و برنامه ریزی دقیق دارند و همه وظایف بر دوش یک نفر سنگینی نمی‌کند، به جای اینکه همه وقت خود را سر دعوا در مورد این موضوع که چه کسی چه وظیفه‌ای دارد، هدر دهند، به کار‌هایی که بر عهده شان قرار گرفته می‌پردازند و در نتیجه زندگی شادتر و آرام تری هم دارند.»

تو چقدر وام و قسط داری؟

این را باید بدانید که دروغ گفتن در مورد وضعیت مالی می‌تواند زندگی زناشویی را به طور کلی منهدم کند. بنابراین، پیش از اقدام به ازدواج بهتر است در مورد مسایل مالی، قسط ها، قرض‌ها و وام‌های خود با یکدیگر صحبت کنید و همه امور اقتصادی را شفاف سازی کنید. وقتی شما آگاهی درستی نسبت به وضعیت مالی طرف مقابل خود ندارید، نمی‌دانید چه اتفاقاتی پس از ازدواج در انتظارتان خواهد بود و در نتیجه ممکن است تمام زندگی جدیدتان تحت تاثیر قرار گرفته و خراب شود.

به چقدر تنهایی و دور بودن از هم نیاز داری؟

هیچ چیزی لذت بخش‌تر از با هم بودن برای یک زوج نیست؛ با هم سفر رفتن، غذا خوردن، خوابیدن، بیرون رفتن و انجام کارها. اما این را باید بدانید که همه انسان‌ها گاهی به تنهایی‌های خود نیز نیاز دارند. مثلا لازم است گاهی زن یا شوهر بدون حضور طرف مقابل، با دوستان یا اعضای خانواده خود بیرون برود. یا برخی کار‌ها را بدون دخالت همسرش به انجام برساند. پس لازم است بدانیم که آیا طرف مقابل به این مرحله از درک رسیده که به ما اجازه انجام برخی امور را بدون حضور و دخالت خود بدهد یا خیر!

اتفاقا برعکس تصور قدیمی که زن و شوهر هیچ کاری را نباید بدون هم انجام دهند، باید بدانید که برخی خروج‌های موقتی و بسیار کوتاه از رابطه می‌تواند به بهبود هر چه بهتر زندگی زناشویی کمک کند. به این فکر کنید که گاهی یک دوست می‌تواند راهکار مناسب تری برای مشکل شما پیدا کند تا همسرتان.

خیانت از نظر تو چه مفهومی دارد؟

این را باید بدانید که هر فردی تعریف مجزایی از خیانت در ذهن خود دارد. برخی چت کردن‌های همیشگی با دوستانی از جنس مخالف را مصداق خیانت می‌دانند و بعضی دیگر، ارتباط خارج از چهارچوب‌های اخلاقی را دروغ و خیانت فرض می‌کنند. از این رو، بسیار مهم است که پیش از ازدواج یا آغاز هرگونه رابطه جدی با فرد موردعلاقه خود، در مورد اینکه خیانت از نظر او چه تعریفی دارد، سوال بپرسید.

اما بارزترین مصداق خیانت «داشتن حس عاطفی» به فردی دیگر است. اگر طرف مقابل شما نسبت به زن/مرد دیگری حس عاطفی قوی داشت و متوجه شدید که نسبت به او حساسیت ویژه‌ای دارد و به دفاع از وی می‌پردازند، می‌توانید این مساله را در دایره عمومی خیانت بگنجانید.

نظر تو در مورد طلاق چیست؟

بدون شک تصور می‌کنید این سوالی نیست که دو نفر در ابتدای آشنایی یا آغاز زندگی زناشویی از یکدیگر بپرسند. اما این را در خاطر داشته باشید که اگر بدانید چه مسایلی موجب ناراحتی شدید طرف مقابل می‌شود که به خاطر آن‌ها حاضر است از زندگی زناشویی خود هم دست بکشد، شاید بتوانید در مواقع بحران راهکار مناسبی برای حل مشکلات پیدا کنید و احتمال طلاق را کاهش دهید.

شاید برایتان صحبت در این مورد چندان آسان نباشد، اما بدانید که ارزشش را دارد. همچنین، اگر طرف مقابل شما گفت که ممکن است رابطه تان به طلاق کشیده شود، چندان تعجب نکنید و جا نخورید. اتفاقا این را به عنوان یک دیدگاه منطقی و درست بپذیرید. وقتی کسی ادعا میکند که هرگز امکان ندارد بحث طلاق در زندگی او روی دهد، باید بیشتر بترسید، زیرا این طرز فکر مثل نارنجکی است که هر آن احتمال منفجر شدن دارد.

ازدواج چه تغییراتی در زندگی و رابطه ما ایجاد می‌کند؟

برخی از مردم تصور می‌کنند که رابطه دونفر با هم پس ار ازدواج تغییر می‌کند. بعضی هم فکر می‌کنند که همه چیز به منوال گذشته باقی خواهد ماند. اما باید بدانید که مسئولیت افراد پس از ازدواج با دوران نامزدی بسیار متفاوت است.

بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۷ در هلند انجام شده، بخشش و کنترل رفتار در میان زوج‌ها پس از گذشت ۴ سال از ازدواج بیشتر می‌شود.

با این وجود، بسیار مهم است که پیش از ازدواج حتما در این رابطه با طرف مقابل خود صحبت کنید و از دیدگاه‌های وی در مورد زندگی زناشویی آگاهی‌های بیشتری کسب کنید.

با داشتن نگاه واقعی و منطقی به زندگی می‌توانید ازدواج سالم و سرشار از محبتی را برای خود رقم بزنید.

انتهای پیام/میزان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.