سرویس: اقتصادی 15:11 - سه شنبه 21 آذر 1396

نایب رئیس کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان:

اعضای ستاد احیای زاینده رود باید فرا استانی باشند

نایب رئیس کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اعضای ستاد احیای زاینده رود باید فرا استانی و صاحب اختیار باشند.

به گزارش اصفهان شرق، لطف الله ضیایی اظهار داشت: یکی از دغدغه های استاندار اصفهان احیای زاینده رود است و تشکیل ستاد برای این منظور در راستای تحقق این هدف را باید به فال نیک گرفت.

وی بیان داشت: یکی از دلایل بحران زاینده رود، بارگذاری‌های بیش از حد از منابع آبی در اختیار دولت است و ستاد احیای زاینده رود با تعاملی که با مقامات کشوری می تواند برقرار کند، در روند احیای زاینده رود مثمر ثمر خواهد بود.

نائب رئیس کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: باید از هر جهت از تشکیل ستاد احیای زاینده رود حمایت کرد و از هر اقدامی که بحران زاینده رود را به گوش مسئولان برساند استقبال کنیم.

وی با بیان اینکه بارگذاری و تخصیص دولت ها در ادوار گذشته به استان های مختلف و صنایع سبب ایجاد بحران شده است، افزود: اصولا تخصیص آب در استان انجام نمی شود و تصمیمات در وزارت نیرو طی ادوار گذشته عامل این وضعیت زاینده رود شده است.

ضیایی با بیان اینکه ستاد احیای زاینده رود اگر می خواهد نتیجه بخش باشد باید زیر نظر وزارت نیرو و شورای هماهنگی مدیریت بهم پیوسته زاینده رود باشد، ادامه داد: اعضای این ستاد باید فرااستانی باشد تا بتواند در تصمیمات خارج از استان نتیجه بخش باشد و بنابراین اعضا باید صاحب اختیار باشند.

وی با اشاره به اینکه هنوز زود است که کمبود منابع آبی امسال را پیش داوری کنیم، بیان داشت: اگر چه بارش‌های پاییزه نداشتیم اما بارش‌های زمستانه را پیش رو داریم.

نایب رئیس کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: به دنبال بهره برداری از سد کوهرنگ، ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب به ذخایر منابع آبی اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از سد کوهرنگ یک منبع آبی جدید می تواند برای احیای زاینده رود باشد، اضافه کرد: این در حالی است که احداث سد کوهرنگ به خاطر اینکه تاریخ مجوز زیست محیطی آن گذشته، از دو ماه پیش متوقف شده است.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.