سرویس: سیاسی 13:07 - سه شنبه 21 آذر 1396

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس

چه‌کسانی سال آینده یارانه می‌گیرند؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بالغ بر ۵۰درصد جمعیت ایران در سال۹۷ یارانه نقدی دریافت می‌کنند، گفت: منابع حاصل از قطع یارانه دهک‌های ثروتمند صرف اشتغال جوانان می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درخصوص وضعیت یارانه بگیران در سال آینده گفت: جمعیت یارانه بگیر کشور در حال حاضر حدود 76میلیون نفر است که این میزان جمعیت یارانه بگیر به این معنی است که یارانه‌ها به‌صورت هدفمند پرداخت نمی‌شود و تبعیض در این رابطه وجود دارد چرا که نمی‌شود به تمامی مردم به یک میزان یارانه پرداخت کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در بودجه سال 97 مقرر کرده که به  41 میلیون و 800هزار نفر یارانه نقدی پرداخت کند و به‌عبارتی می‌توان گفت بیش از حدود  42 میلیون نفر نیازمند دریافت یارانه نقدی در کشور وجود دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی افزود:در سال آینده تقریباً به همه کسانی که واجد دریافت یارانه نقدی هستند، یارانه نقدی پرداخت می‌شود.

جعفرزاده ایمن‌آبادی ادامه داد: دولت در بودجه سال آینده به 4/7 میلیون نفر افراد مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) که شامل 3/9میلیون نفر مستمری بگیر و 800 هزار نفر مددجوی موردی و پشت‌نوبتی می‌شود یارانه پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین دولت به حدود 3/6میلیون نفر مددجویان تحت پوشش بهزیستی که شامل 1/3 میلیون نفر مستمری بگیران و 2/3 میلیون نفر نیازمندان موردی و پشت‌نوبتی می‌شود یارانه پرداخت می‌کند، همچنین یارانه به 1/2 میلیون نفر زنان سرپرست خانوار ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: به افراد ساکن در دهستان‌های با ضریب 6،7،8،9 که این ضرایب در خصوص محرومیت و فقر روستایی‌ها است، یارانه پرداخت می‌شود که شامل حدود 8میلیون نفر در 1598 دهستان در کشور است همچنین به یک میلیون نفر بیماران خاص و صعب العلاج، یارانه پرداخت می‌شود.

یارانه بازنشستگان با حقوق کمتر از یک‌میلیون تومان در سال آینده قطع نمی‌شود

جعفرزاده ایمن‌آبادی افزود: به گروه‌های نیازمند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی که شامل حدود 11 میلیون نفر است یارانه پرداخت می‌شود که شامل 5 میلیون و 300هزار نفر کارگران ساختمانی بیمه‌شده و پشت‌نوبتی، 3 میلیون و 250هزار نفر رانندگان برون‌شهری، یک میلیون و 150هزار نفر قالیبافان، 710هزار نفر صیادان و 250هزار نفر طلبه، 90هزار نفر خادمان مساجد، 280هزار نفر باربران، یک میلیون نفر عشایر و 4/8 میلیون نفر بازنشستگان با حقوق کمتر از یک میلیون تومان به‌علاوه افراد تحت تکفل و حدود 2 میلیون و 950هزار نفر نیازمند دریافت یارانه نیز یارانه نقدی پرداخت می‌شود.

حدود 34میلیون و 500هزار نفر از جمعیت یارانه‌بگیر کشور کم می‌شود

وی ادامه داد: حدود 34میلیون و 500هزار نفر از جمعیت یارانه بگیر کشور کم می‌شود و پیش‌بینی می‌شود با انجام این مهم، حدود 18 هزار و 800میلیارد تومان منابع مالی حاصل شود که تماماً صرف اشتغال جوانان می‌شود.

پیشنهاد پرداخت یارانه نقدی به بازنشستگان با حقوق کمتر از دومیلیون تومان

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بالغ بر 50درصد جمعیت ایران در سال آینده یارانه نقدی دریافت می‌کنند، افزود: باید در کشور فقرزدایی شود و تنها نیازمندان واقعی یارانه دریافت کنند البته شخصاً پیشنهاد خواهم داد به بازنشستگان با حقوق کمتر از دو میلیون تومان در سال آینده یارانه نقدی پرداخت شود.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.