سرویس: اجتماعی 17:08 - دوشنبه 20 آذر 1396

بعد از گذشت تنها 15 روز از اعلام این خبر

دستمال، مخدری که تایید و حالا تکذیب شد!

پس از تایید وجود مخدر دستمال در ایران از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر، پلیس رسما وجود این مخدر را تکذیب کرد.

به گزارش اصفهان شرق،  روز پیش بود که پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفتگو با رسانه های مختلف وجود مخدر دستمال در ایران را تایید کرد.

وی با اشاره به انتشار اخباری در خصوص مخدر جدیدی تحت عنوان دستمال‌های اعتیادآور اظهار کرد: در روزهای اخیر موضوعی تحت عنوان مخدر جدید با نام دستمال‌های اعتیادآور در فضای مجازی منتشر شد؛ این در حالی است که در سنوات گذشته گزارشی از کشف این ماده که در گروه NPSها دسته‌بندی می‌شود در اختیار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار داشت.

سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه کشف این ماده در سنوات قبل به هیچ وجه مقادیر عمده و قابل توجه نبوده، گفت: کشف این ماده توسط پلیس در حد مصارف شخصی بوده،اما باید توجه داشت که NPSها مواد جدیدی هستند که در نقاطی از دنیا شیوع پیدا می‌کنند. اما خوشبختانه گزارشی از شیوع این ماده در کشورمان در دست نیست.

وی درباره مضرات این ماده جدید گفت: این ماده جزء کانابینوئیدهای صنعتی و آزمایشگاهی است که اثراتی به‌ مراتب بیشتر از حشیش داشته و قدرت تخریب بالایی دارد.

افشار در پایان از مردم خواست تا نسبت به مصرف داروهای جدید که در خارج از شبکه درمان کشور توزیع می‌شوند هشیار باشند و پیش از مصرف هر داروی جدید نسبت به عوارض مصرف آن با پزشک معالج مشورت کنند.

اما بعد از گذشت تنها 15 روز از اعلام این خبر و درج گزارش های هشدارگونه مختلف در رسانه ها و بازتاب فراوان آن در جامعه امروز سردار منتظرالمهدی، سخنگوی ناجا به تکذیب آن پرداخت.

سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری ظهر امروز خود در پاسخ به سوالی درخصوص وجود مخدری به نام «دستمال» اظهار کرد: پلیس هیچ گونه گزارشی درباره دستمال‌های مرطوب‌کننده اعتیادزا، روانگردان و تواهم‌زا و مخدر «دستمال» را تایید نمی‌کند، اما توجه داشته باشید که در دنیا بیش از 700 نوع مواد مخدر و توهم‌زا وجود دارد و احتمال دارد این مخدرها با نام‌های مخدر به فروش برسد.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.