سرویس: اقتصادی 16:15 - دوشنبه 20 آذر 1396

محقق و متخصص هیدرولوژی منابع آب در اصفهان:

احیای زاینده رود با فراخوان و شناسایی متخصصان حوزه آب انجام شود

متخصص هیدرولوژی منابع آب در اصفهان گفت: اگر قرار است، با تشکیل ستاد احیای زاینده رود به نتیجه برسیم باید در این ستاد از بهترین متخصصان حوزه آب طی فراخوانی استفاده شود.

به گزارش اصفهان شرق، ناصر حاجیان اظهار داشت: ستاد احیای زاینده رود در حالی پس از سال ها از سوی استاندار اصفهان شکل گرفت که ریاست آن به کسی سپرده شد که خود در خشکسالی زاینده رود نقش مهمی را ایفا کرد.

وی با بیان اینکه تشکیل ستاد احیای زاینده رود کمکی به رفع خشکی زاینده رود نمی کند بلکه زمانی تشکیل این ستاد نتیجه بخش خواهد بود که از افراد متخصص، زبده و کاردان در ستاد استفاده شود، افزود: سپردن ریاست ستاد احیای زاینده رود به فردی که کشاورزان، متخصصان حوزه آب و غیره آن را قبول ندارند و فردی است که در حوزه مدیریت خود هیچ گاه به علم و دانش و تفکر دیگران اهمیت نداده است، قدری جای تامل دارد.

عضو سابق کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان که خود مولف ۵ جلد کتاب در حوزه زاینده رود است، ادامه داد: اگر قرار است، ستاد احیای زاینده رود نتیجه بدهد پیشنهادی که به استاندار اصفهان داریم این است که طی فراخوانی از متخصصان و محققان حوزه زاینده رود دعوت به عمل آورد که در صورت ارائه بهترین و اجرایی ترین پیشنهاد از این اشخاص در ستاد احیای زاینده رود بهره ببرد.

وی تصریح کرد: احیای زاینده رود صرفا با جلسه، همایش، طرح ۹ ماده ای و برنامه حل نشدنی ممکن نیست که اگر اینگونه بود و در پی هر یک از این برنامه ها حداقل دو متر مکعب آب هم وارد رودخانه شده بود الان باید اصفهان را سیل بر می داشت.

حاجیان با اظهار اینکه ستاد احیای زاینده رود باید از حالت نمادین خارج شود، گفت: اگر چه ریاست این ستاد به فردی که عملا مدیر عامل آب منطقه ای اصفهان را طی 10 سال گذشته داشته است سپرده شده، اما وی در دوره مدیریت خود هیچ اقدام مثبتی در راستای احیای زاینده رود نداشته است.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.