سرویس: اجتماعی 14:13 - دوشنبه 20 آذر 1396

فرماندار اصفهان

کشاورزی سنتی دیگر قابل اجرا نیست/ سهم 1600 میلیاردی اصفهان در طرح اشتغال فراگیر

فرماندار اصفهان گفت: بحث‌های پرورش ماهی، قارچ و دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که کشاورزی‌های سنتی دیگر قابل اجرا نیست.

به گزارش اصفهان شرق، احمد رضوانی صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان اصفهان اظهار کرد: استان و شهرستان همانند کشور با چند مشکل اعتیاد، خشکسالی، مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا و در رأس همه این مشکلات عدم اشتغال و بیکاری مواجه است.

وی در ادامه بیان کرد: 20 هزار میلیارد تومان در کشور برای اشتغال فراگیر تصویب و ابلاغ شده است که سهم استان اصفهان هزار و 600 میلیارد تومان است و رقم قابل توجهی است.

فرماندار اصفهان با اشاره به مشکلات اقتصادی در شرق اصفهان، عنوان کرد: در شهرستان اصفهان و به خصوص شرق اصفهان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم از جمله این که امروز 20 آذر است و دریغ از یک قطره باران و در هفته گذشته نیز اعتراضات زیادی از سوی کشاورزان برای نبود آب رخ داد و طرح‌های اشتغال و تسهیلات می‌تواند یک آرام بخشی برای شرق اصفهان باشد.

وی با بیان این که بانک‌ها نیز مشکلات خود را دارند و نیاز به منابعی برای کسب درآمد دارند، تصریح کرد: در عین حال از بانک‌ها در خواست می‌کنم در طرح‌های اشتغال فراگیر و ثابت، کمک حال باشند و استاندار اصفهان تأکید دارد که اگر طرح‌هایی، اشتغال‌زایی و قابلیت اجرا دارد اما در مسیر آن مشکلاتی وجود دارد به استانداری معرفی شوند تا انجام امور مربوط به آن‌ها تسهیل شود.

رضوانی در پایان گفت: با توجه به اهمیتی که اشتغال دارد لازم است دستورالعمل‌ها را روزانه پیگیری کنیم، بحث‌های پرورش ماهی، قارچ و دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که کشاورزی‌های سنتی دیگر قابل اجرا نیست و وضعیت شرق اصفهان وضعیت اسف باری است که لازم است همه دستگاه‌ها برای رفع مشکلات آن‌ها تلاش کنند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.