سرویس: خواندنی 16:16 - یکشنبه 19 آذر 1396

خانم ها بخوانند؛

رازهایی برای داشتن پوستی شفاف

داشتن پوستی شفاف برای خانم‌ها اهمیت زیادی دارد ولی آن‌ها برای داشتن پوستی زیبا باید به موارد خاصی توجه کنند.

 

به گزارش اصفهان شرق، داشتن پوستی شفاف یکی از مواردی است که برای خانم‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و خانم‌ها به همین جهت همواره به دنبال راهی برای داشتن پوستی شفاف هستند. در اینجا به معرفی راهکار‌های مناسب جهت داشتن پوستی شفاف می‌پردازیم.

شب و روز صورت خود را بشویید

شستن پوست شب‌ها قبل از خواب و صبح‌ها پس از خواب بسیار مهم است زیرا باکتری‌های مضرری که بر روی پوست مانده باشد را ازبین می‌برد.برای اینکار می‌توانید از گلاب و یا شامپو بچه استفاده کنید.

 

مواد آرایشی را از صورتتان پاک کنید

توجه به این نکته ضروری است که اگر از لوازم ارایشی استفاده می‌کند به هیچ وجه اجازه ندهید تا مدت زمانی طولانی بر روی پوست صورتتان بماند. لوازم ارایشی اگر مدت زمانی طولانی به خصوص شب تا صبح بر روی پوست بمانند منافذ پوست را می‌بندند.

 

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

استفاده از کرم ضد آفتاب بسیار مهم است، اغلب پزشکان توصیه می‌کنند که به جای استفاده از کرم‌های آرایشی مختلف تنها از کرم ضد آفتاب استفاده شود؛ در این میان خانوم‌هایی که پوست خوبی دارند کسانی هستند که هر چندساعت یک بار کرم ضدآفتاب خود را تجدید می‌کنند.

 

تغذیه مناسب و پوستی صاف

تغذیه در داشتن پوست زیبا اهمیت زیادی دارد خوردن ماهی آزاد توصیه می‌شود، ماهی سرشار از امگا ٣ است و سبب آب‌رسانی به پوست می‌شود؛ مواد غذایی آنتی اکسیدان‌دار را فراموش نکنید زیرا آن‌ها از پوست در برابر پیری و اشعه‌های مضرر مقاومت می‌کنند، آنتی اکسیدان‌ها را می‌توان در زغال اخته، سبزیجات تیره، چایی سبز و قهوه یافت.

برای داشتن پوستی شفاف چه کار‌هایی انجام دهیم؟

آب زیاد بنوشید

خوردن آب زیاد تاثیر مثبتی بر پوست میگذارد متخصصان پوست توصیه می‌کنند که اگر خانم‌ها به دنبال پوستی شفاف و زیبا هستند حداقل ٨ لیوان آب در روز مصرف کنند آب همچنین از ایجاد چین و چروک و لک بر روی پوست هم جلوگیری می‌کند.

برای داشتن پوستی شفاف چه کار‌هایی انجام دهیم؟

تاثیر عسل بر پوست

در این میان تاثیرات مثبت روغن زیتون، عسل، جوش شیرین، آب لیمو، آلوئه ورا و آواکادو بر پوست را نباید فراموش کرد.

 

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.