سرویس: اجتماعی 14:00 - یکشنبه 19 آذر 1396

استاندار اصفهان مطرح کرد

بلاتکلیفی طرح منطقه ویژه اقتصادی و ایجاد بندرخشک در شرق اصفهان پس از ۱۰ سال

استاندار اصفهان گفت: هنوز بعد از گذشت ۱۰ سال از طرح منطقه ویژه اقتصادی و ایجاد بندرخشک در شرق اصفهان، این پروژه‌ها به نتیجه نرسیده است.

به گزارش اصفهان شرق، حسن مهرعلیزاده در کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: باید با آن‌چه بر عهده ما گذاشته شده و در حیطه وظایف به شمار می‌رود به صورت دقیق آشنا شویم و بدون فوت وقت و بدون وقفه به انجام این وظایف بپردازیم و از فرصت ایجاد شده حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مدیران در حوزه مأموریت خود در خصوص ایجاد اشتغال نگاهی عمیق‌تر، اساسی‌تر، کلی‌تر و جامع‌تر داشته باشند، افزود: میزان بیکاری در اصفهان زیبنده‌ این استان نیست، در این راستا باید در نحوه برگزاری جلسات و جهت‌گیری برنامه‌ها و نحوه عملکرد دستگاه‌ها تغییرات قابل ملاحظه‌ای صورت گیرد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در خصوص صحت و دقت کار باید براساس سند آمایش سرزمین شهرستان‌ها، حوزه‌های مختلف اشتغال در شهرستا‌ن‌ها تهیه شود و یک مسیر مشخص برای فعالیت‌ها تعیین گردد.

وی به لزوم برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت اشتغال در آینده تأکید کرد و گفت: استان اصفهان ظرفیت ارائه‌ نظرات، رویه‌ها و پیشنهادات مشخص برای بهبود وضعیت اشتغال حتی در سطح ملی را دارد و بر همین اساس بررسی برای آتیه در توسعه اشتغال از فعالیت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهرعلیزاده با اشاره به وظایف کارگروه اشتغال بیان کرد: تعیین فعالیت‌های اولویت‌دار از نظر استفاده از تسهیلات بانکی با رعایت تصمیمات شورای عالی اشتغال، بسترسازی‌های مناسب برای سرمایه گذاری بخش غیردولتی در بخش‌های مختلف اقتصادی با اولویت ایجاد اشتغال در مناطق توسعه نیافته و کمتر توسعه یافته استان، ارائه راه‌ حل جهت کاهش میزان بیکاری در سطح استان، هماهنگی در سیاست‌ها و خط مشی‌های اجرایی به منظور هدفمند کردن آموزش‌ها و تطبیق آن با نیاز بازار کار، از جمله وظایف کارگروه اشتغال هستند.

وی با بیان اینکه همه فعالیت‌های کارگروه اشتغال معطوف به ارائه‌ تسهیلات نمی‌شود، خاطرنشان کرد: علی‌رغم خشکسالی‌های پیاپی در شرق اصفهان و بیکاری کشاورزان این منطقه، هنوز اشتغال پایدار با تأسیس کارخانه‌های جدید در این منطقه ایجاد نشده و کارگروه اشتغال باید در این خصوص برنامه‌های مشخصی داشته باشد.

استاندار اصفهان گفت: یکی از وظایف اصلی کارگروه اشتغال به‌کارگیری توان بخش خصوصی است و اینکه چرا هنوز بعد از گذشت 10 سال از طرح منطقه ویژه اقتصادی و ایجاد بندرخشک در شرق اصفهان، این پروژه‌ها به نتیجه نرسیده است باید آسیب‌شناسی شود و کارگروه اشتغال وظیفه‌ پیگیری این موارد را دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه تسهیلات ابلاغی به این کارگروه از تهران تعیین می‌شود و موارد هزینه کرد آن‌ها نیز مشخص است، کارگروه اشتغال نمی‌تواند سیاست‌گذاری داشته باشد و باید در راستای دقت و صحت در انجام فعالیت‌ها و تسریع انجام کارها اقدام کند.

مهرعلیزاده به تغییرات صورت گرفته در معاونت‌های استانداری اشاره کرد و اظهار داشت: تغییر با برنامه‌ها و فکرهای جدید همراه می‌شود و امیدواریم که با این تغییرات شاهد شکوفایی بیشتر در کارها باشیم.

محمد علی شجاعی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری نیز در این جلسه گفت: برای پیشبرد اهداف کارگروه نیاز به هم‌افزایی و استفاده از دانش و تجربه‌ همه مدیران و انسجام در برنامه‌ها و پیگیری‌های مضاعف برای رفع مشکلات داریم.

وی با تأکید بر اینکه ادبیات شفاهی، گره‌ها را باز نخواهد کرد، تصریح کرد: از مدیران دستگاه‌ها درخواست می‌شود شخصاً در جلسات گارگروه حضور داشته باشند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.