سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 10:45 - یکشنبه 19 آذر 1396

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی

حذف ۵ روز تعطیل از تقویم تعطیلات رسمی کشور

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: به احتمال زیاد ۵ روز از روز‌های تعطیل فعلی از تقویم تعطیلات کشور حذف خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه شورای بخش خصوصی با دولت، گفت: بهتر است کمیته‌ای تخصصی مجزا و خارج از شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت تشکیل شود تا مصوبات شورا و موارد پی‌جویی در آن با دقت و سرعت بهتری اجرایی شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت نمایندگان قوای سه‌گانه حضور داشتند که مصوبات جلسه شورای گفت‌وگوی استان نیز می‌تواند مشکلات و معضلات پیش روی خود را به دبیرخانه شورای ملی ارجاع دهد تا مشکلات حاکمیتی که در این زمینه وجود دارد نیز از این طریق برطرف شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به‌احتمال بازنگری در تعطیلات رسمی کشور عنوان کرد: بحث بررسی مجدد تعطیلات رسمی کشور در کمیسیون اجتماعی مجلس در دست پیگیری بوده که احتمال می‌رود در قانون جدید تعطیلاتی از قبیل: ۱۲ فروردین، ۱۵ خرداد و ۲۹ اسفندماه از روز‌های تعطیلی در سال‌های آینده حذف شود.

امیرآبادی با اشاره به اینکه تعطیلی روز ۸ ربیع‌الاول مصوبه مجلس بوده و در اصلاح برخی روز‌های تعطیل سال قرار نخواهد گرفت، تأکید کرد: در تقویم جدید تعطیلات رسمی کشور به احتمال زیاد ۵ روز از روز‌های تعطیل فعلی از تقویم تعطیلات حذف خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت حمایت از بخش خصوصی گفت: اگر قرار است محصول داخلی ما با مشابه خارجی خود رقابت کند باید هزینه‌های تولیدی را کاهش داد در حالی‌که واقعیت امروز واحد‌های تولیدی افزایش هزینه‌های تولیدی و افزایش قیمت تمام‌شده و از طرفی نیز فشار‌های اقتصادی برای تولیدکنندگان است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از هزینه‌های سرسام‌آور واحد‌های نظارتی تصریح کرد: دریافت ۳ میلیون پول برای نیم ساعت بازدید کنترل کیفیت و مباحث دیگر کاملاً اجحاف در حق تولید است که ضرورت دارد تا این قانون مورد بازنگری قرار گیرد.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.