سرویس: اقتصادی 13:00 - شنبه 18 آذر 1396

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد:

ضرورت عدالت توزیع اعتبارات در بودجه ۹۷/اصفهان کمتر از حق واقعی خود از بودجه می‌گیرد

رئیس کمسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با تاکید بر اینکه ظلمی که در بحث توزیع اعتبارات بودجه ای شده باید رفع شود، گفت: اصفهان به نسبت درآمدی که برای کشور ایجاد می کند اعتبارات تخصیصی بسیار کمتر از حق واقعی خود دریافت می کند.

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگر با اشاره به اینکه رییس جمهور قرار است بودجه سال آینده کشور را فردا ۱۹ آذرماه امسال تقدیم مجلس کند، اظهار داشت: بودجه باید بر اساس برنامه ششم باشد و ظلمی که در بحث توزیع اعتبارات بودجه ای شده باید رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه سهم اعتبارات استان به نسبت میزان درآمد آن باید افزایش پیدا کند، افزود: هم اکنون استان اصفهان در بخش درآمدهای مطلق دوم و در بخش سرانه چهارم است اما اعتباراتی که دولت به این استان پرداخت می کند، در بخش سرانه جاری و عمرانی، در جایگاه بیست و هشتم قرار دارد و این به معنای عدم عدالت است.

به گفته فولادگر، اصفهان به نسبت درآمدی که برای کشور ایجاد می کند اعتبارات تخصیصی بسیار کمتر از حق واقعی خود دریافت می کند.

وی تصریح کرد: پروژه های ملی استانی سهم ناچیزی در بودجه دارند مثل پروژه های بخش راه، بخش های حمل و نقل، قطار سریع السیر، مترو، کنارگذرهای شرقی و غربی، بزرگراه اصفهان –شیراز، پروژه های آب و تکمیل تونل سوم که به دلیل فقدان اعتبار نزدیک به تعطیلی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: ما نمی توانیم به امید اعتبارات دولتی بمانیم چون دچار عقب ماندگی می شویم.

وی تصریح کرد: استان اصفهان برای نجات از وضع موجود راهی جز جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی چه داخلی و چه خارجی ندارد، از این رو موانع جذب سرمایه گذاران باید رفع شود.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.