سرویس: اخبار شهرستان 15:24 - جمعه 17 آذر 1396

امام جمعه موقت ورزنه:

قدس قلب فلسطین است/ ملت اسلامی ایران زیر بار ظلم نخواهد رفت

حجت‌الاسلام عسکری گفت: سکوت جوامع اسلامی در مقابل رئیس جمهور آمریکا باعث می شود استکبار و صهیونیست در تمام امور جوامع اسلامی دخالت کند، باید جلوی این حرکات را با مقاومت در برابر زیاده خواهی استکبار گرفت.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام حسن عسکری امام جمعه موقت ورزنه در جمع نمازگزاران ضمن دعوت به تقوای الهی و پرهیز از گناه، اظهار کرد: ای بندگان خدا تقوی پیشه کنید تا جزء صادقین باشید و در ایمان به خدا تمام اخلاص و صداقت خود را به میدان بیاورید.

حجت‌الاسلام عسکری ادامه داد: دین اسلام یک دین تک بعدی نیست، بلکه یک دین چند بعدی است که داعیه دار رشد و هدایت، اخلاق، شادی، همدلی و الفت بوده، ما در نماز های پنج گانه می گوییم خدایا ما را به راه مستقیم هدایت کن که صراط مستقیم همان راه کسانی است که به آن ها نعمت داده و انبیاء، صدیقین، شهدا و صالحین جزء  کسانی هستند که خداوند به آن ها نعمت عنایت فرموده است.

وی به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره و افزود: پیامبر صراط مستقیم یعنی صراط انبیاء و صدیقین و شهدا و صالحین را در هشت نکته بیان فرموده است؛ اول این که توشه ای فراهم کنیم برای کسی که می خواهد به زیارت خانه خدا مشرف شود، یعنی نباید زیارت این خانه تعطیل شود و باید تلاش کرد تا فقرا هم بتوانند به زیارت خانه خدا بروند.

امام جمعه موقت ورزنه تصریح کرد: ترویج ازدواج و فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان از دیگر نکات است که وظیفه همه آحاد جامعه اسلامی بوده که در ترویج فرهنگ ازدواج تلاش کند.

حجت‌الاسلام عسکری به گزارش 100 روزه دولت اشاره و اظهار کرد: گشایش اقتصادی یکی از درخواست های به حق مردم بوده و دولت مردان از صدر تا ذیل وظیفه شرعی، ملی و قانونی دارند که برای مرتفع شدن این مشکل تلاش کنند؛ مردم انتظارشان از دولت و مسئولان حل مشکلات اقتصادی است و باید به وعده هایی که داده اند عمل کنند.

امام جمعه موقت ورزنه در ادامه افزود: اهمیت دادن به فرهنگ غنی اسلامی از دیگر مطالبات مردم، مردم برای دین و دیانت خود انقلاب کردند و اگر دین نباشد انسانیت هم وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: توصیه ما به دولت این است که با استفاده از تجربیات دولت های گذشته در این مدت 38 سال نقاط قوت را در دولت خود ترویج دهند و نقاط ضعف را بر طرف کنند و از نگاه به خارج دست بردارند و با اعتماد به نفس و نگاه به داخل بر مشکلات فائق آیند.

حجت الاسلام عسکری به دشمنی  آمریکا اشاره و تصریح کرد: حضرت امام (ره) فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است و امروز بر همه آشکار شد که این شیطان دست از دشمنی بر نمی دارد و  مسئولان باید این مسئله را درک کنند که دشمنی آمریکا با دین اسلام و دیانت مردم ایران اسلامی است و هیچگاه به دشمن تکیه نکنید و از فرصتی که در دست شماست استفاده کنید و برای خدمت به مردم با همدلی و وحدت تلاش کنید.

وی به تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت خود به قدس اشغالی اشاره و خاطر نشان کرد: سکوت جوامع اسلامی در مقابل رئیس جمهور آمریکا باعث می شود استکبار و صهیونیست در تمام امور جوامع اسلامی دخالت کند، باید جلوی این حرکات را با مقاومت در برابر زیاده خواهی استکبار گرفت و با مقاومت قلب فلسطین اشغالی را آزاد کنیم؛ چرا که قدس قلب فلسطین است و با این اقدام مسیر را برای تصاحب و اشغال کامل فلسطین هموارتر می کنند.

امام جمعه موقت ورزنه گفت: هیچگاه ایران اسلامی روحیه تهاجمی نداشته و در طول حیات خود همیشه به خاطر تهاجم هایی که صورت گرفته دفاع کرده ولی چنان چه کسی بخواهد ظلمی به ملت اسلامی ایران انجام دهد ملت زیر بار ظلم نخواهد رفت و شعار ملت ما بر گرفته از مکتب حسین(ع) هیات مناالذله است.

حجت الاسلام عسگری به بیانیه بالفور در 100سال پیش اشاره و اظهار کرد: 100سال پیش بیانه ای به نام بالفور صادر شد که منجر به یهودی سازی فلسطین و بی خانمان کردن مردم این خطه گردید که امروز بیانیه ای دیگر و آن هم از طرف استکبار صادر می شود برای پایتختی اسرائیل به مرکزیت قدس اشغالی که این خطرناکتر از بیانیه بالفور است.

وی خاطر نشان کرد: امروز به فرموده مقام معظم رهبری آمریکا و اسرائیل و مرتجعین و تابعین آن ها فرعون زمان هستند که باید با فرعون فعلی مبارزه کنیم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.