سرویس: اخبار شهرستان 13:52 - جمعه 17 آذر 1396

امام جمعه اژیه:

ادعای اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی اوج ذلت و خواری آنهاست

حجت الاسلام حجتی فرد گفت: ادعای اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونسیتی و انتقال سفارت آمریکا به شهرقدس، اوج ذلت وخواری و ضعف فرعون های زمان و سرپوشی برشکست های مفتضخانه درعرصه های مختلف و شکست داعش است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام امیر حجتی فرد امام جمعه اژیه، در خطبه های امروز با عرض تبریک و تهنیت به مناسبت میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد صلی الله علیه واله وسلم و ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جعفرصادق علیه السلام، اظهار کرد: همه شما را به شناخت هر چه بیشتر پیامبراسلام باتوجه به آیه شریفه انک لعلی خلق عظیم دعوت می کنم.

حجت الاسلام حجتی فرد، با اشاره به گوشه هایی از سجایای اخلاقی پیامر اسلام، ادامه داد: پیامبر وقتی سه روز برادر مسلمان را نمی دید جویای حال آن ها می شد و اگر آن برادران در مسافرت بودند برای آن ها دعا می کرد و اگر در مسافرت نبودند به دیدار آن ها می رفت  و اگر بیمار بودند از آن ها عیادت می کرد.

وی با بیان داستانی از زیبایی های اخلاقی پیامبر(ص)، گفت: روزی شخصی ۱۲درهم به پیامبر هدیه می دهد،  پیامبر پول را به حضرت علی علیه السلام می دهد تا برایش لباسی تهیه کند و حضرت علی لباسی به ارزش ۱۲درهم برای پیامبر اسلام خریدند، پیامبر این پیراهن را به فروشنده پس دادند و با چهار درهم آن یک پیراهن برای خود خریدن و با چهار درهم دیگر پیراهنی برای شخص فقیری که عریان بود تهیه کردند وچهار درهم آن را به کنیزی که پول ارباب خود را گم کرده بود دادند و برای وساطت برای این که ارباب آن کنیز او را مواخذه نکند به در خانه صاحب آن کنیز مراجعت کردند.

امام جمعه اژیه، ادامه داد: هنگامی که که در خانه ارباب آن کنیز رسیدند پیامبر سه مرتبه اهل خانه را با این جمله صدا کردند؛ السلام علیکم یا اهل الدار؛ پس از سه مرتبه صاحب خانه دم درب خانه آمدند وپیامبر پرسیدند چرا بار اول که صدا کردم نیامدید و صاحب خانه این گونه جواب داد که یا رسول الله به حدی کلام شما زیبا ودلنشین بود خواستم چند بار کلام شما را بشنوم و وقتی با وساطت پیامبر درمورد کنیز مواجه شد این کنیز را در راه خدا آزاد کرد.

حجت الاسلام حجتی فرد، امام صادق(ع) را به عنوان اولین پایه گذار دانشگاه بزرگ در جهان اسلام و تربیت شاگردان بسیار در عرصه های مختلف علمی معرفی کرد و گفت: حسن خلق بسیار عالی امام صادق(ع) در برخورد با مخالفین و معاندین از قبیل شخصی به نام ابن ابو العجا از زندیق های آن زمان و شکل گیری حدیث بسیار زیبای توحید مفضل از لسان امام صادق در جواب به منکرین خداوند متعال است.

وی با تبریک روز دانشجو، خاطر نشان کرد: شهادت سه تن از دانشجویان (شهید مصطفی بزرگ نیا و شهید احمد قندچی و شهیدمهدی شریعت رضوی) درتاریخ ۱۶آذر سال ۳۲ به دلیل اعتراض دانشجویان به دلیل وجود جواختناق و دیکتاتوری بسیار سنگین بعد از کودتای۲۸مرداد و ورود نیکسون رئیس جمهور آمریکا به ایران این روز را مهم کرده است.

خطیب جمعه اژیه، ادامه داد: نکته بسیار قابل توجه از این واقعه اسفناک این است که یک روز پس از این اتفاق نیکسون در همان دانشگاه دکترای افتخاری حقوق دریافت می کند واوج ذلت و حقارت ملت بزرگ ایران این نشان داده می شود.

حجت الاسلام حجتی فرد، با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با دانشجویان و گفتار صمیمی بین دانشجویان، تصریح کرد: توصیه های رهبری پیرامون افزایش توان علمی دانشجویان و تهذیب واخلاق و اتحاد و بینش و بصیرت و شناخت دشمنان بالا بردن روحیه استکبارستیزی بسیار ارزشمند است.

وی با بیان گوشه هایی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با سران قوا و مسئولان، اظهار کرد: فرعون های زمان از دیدگاه رهبری آمریکا وانگلیس و سران مرتجع هستند.

امام جمعه اژیه، تأکید کرد:  ادعای اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونسیتی و انتقال سفارت آمریکا به شهرقدس، اوج ذلت وخواری و ضعف فرعون های زمان و سرپوشی برشکست های مفتضخانه درعرصه های مختلف و شکست داعش است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.