سرویس: اخبار شهرستان 19:28 - پنجشنبه 16 آذر 1396

رئیس دانشگاه پیام نور کوهپایه:

فرهنگ‌ در دانشگاه ها جایگاه مناسبی ندارد/ دانشجویان به روحیه انقلابی و استکبار ستیزی آراسته باشند

مهدی جعفری با بیان این که مقوله فرهنگ‌ در دانشگاه ها جایگاه مناسبی ندارد،گفت: برای بهبود فرهنگ‌ دانشگاه ها باید این موصوع مورد توجه قرار گیرد و دانشجویان علاوه بر کسب علم و مهارت باید به تزکیه نفس نیز بپردازند.

مهدی جعفری رئیس دانشگاه پیام نور کوهپایه در گفتگو با اصفهان شرق، با تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع)‌، همچنین گرامی داشت هفته وحدت و بزرگداشت 16 آذر روز دانشجو، اظهار کرد: دانشجویان باید همچنان که با توسعه علم و هنر در جامعه به پویایی و پیشرفت کشور عزیزمان رونق می دهند، به روحیه انقلابی و استکبار ستیزی نیز آراسته باشند.

جعفری با بیان این که مقوله فرهنگ‌ در دانشگاه ها جایگاه مناسبی ندارد، ادامه داد: برای بهبود فرهنگ‌ دانشگاه ها باید این موصوع مورد توجه قرار گیرد و دانشجویان علاوه بر کسب علم و مهارت باید به تزکیه نفس نیز بپردازند.

وی افزود: شناخت دوست و دشمن کشور، اسلام و پیروی از ولایت فقیه از جمله وظایف دانشجویان این دوران است.

رئیس دانشگاه پیام نور کوهپایه تصریح کرد: دانشگاه های شرق شهرستان اصفهان نیز همانند سایر دانشگاه های کشور نقش ارزنده ای در تربیت نیروی متخصص و کارآمد در رشته های گوناگون دارد.

جعفری با اشاره به فعالیت های دانشگاه پیام نور کوهپایه، گفت: دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه در حال حاضر با دارا بودن 20 رشته تحصیلی که شامل رشته های علوم انسانی، علوم پایه و مهندسی است در زمینه تربیت نیروی متخصص تاثیر به سزایی داشته است و اکثر فارغ التحصیلان این دانشگاه در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل داده و یا مشغول به کار می شوند.

وی خاطر نشان کرد: کرسی های آزاد اندیشی برای اولین بار توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شد و در سال 88 ضرورت این امر برای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مورد تأکید معظم له قرار گرفت و در سال های گذشته نیز اقدامات مؤثری در این زمینه در دانشگاه های کشور انجام شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور کوهپایه با بیان این که در دانشگاه های پیام نور سامانه کرسی های آزاداندیشی راه اندازی شده؛ تصریح کرد: فقط در سال 95 بیش از 500 کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه پیام نور کشور به ثبت رسیده است که آمار نشان می دهد در سال 96 نیز رشد فزاینده داشته است.

جعفری بیان کرد: البته با وجود این پیشرفت ها، هنوز کرسی ها آزاد اندیشی در جایگاه اصلی خود قرار نگرفته و می بایست تمامی اساتید و دانشجویان و دست اندر کاران فرهنگی در حوزه و دانشگاه بر کیفیت و کمیت این کرسی ها بیافزایند.

انتهای پیام/جمشید حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.