اصفهان شرق

جانبازان بیشتر از دارو به محبت احتیاج دارند/ شش هزار و ۵۰۰ نفر تحصیل کرده بیکار در خانواده جانبازان اصفهان

کدخبر: 153642
1396/09/16 در ساعت 19:13

به گزارش اصفهان شرق، امروز نشست صمیمانه جانبازان، ایثارگران و رزمندگان در شهر حسن آباد جرقویه علیا با حضور حجت السلام احمد سالک نماینده مجلس شورای اسلامی، داریوش وکیلی مدیر کل بنیاد شهید استان اصفهان، بخشدار، شهردار و مسئولان بخش و جانبازان و رزمندگان و ایثارگران در سالن دبیرستان نور دانش شهر حسن آباد برگزار شد.

حسین بهزادفر بخشدار جرقویه علیا ضمن تقدیر و تشکر در سخنان کوتاهی به نقش مردم ولایتمدار جرقویه علیا در هشت سال دفاع مقدس پرداخت.

وام قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال 

مدیر کل نبیاد شهید استان اصفهان با اشاره به مشکلات موجود، گفت: متأسفانه در استان حدود شش هزار و 500 نفر تحصیل کرده در رشته های مختلف از خانواده ایثارگران و جانبازان بیکار هستند و بنیاد شهید در صورت وجود ردیف استخدام دولتی، تنها 25 درصد از این عزیزان را پوشش خواهد داد.

داریوش وکیلی ادامه داد: یکی از مشکلات ایجاد شده در بیمه دارو تغییر شرکت بیمه که بنیاد شهید با آن قرارداد داشته است و با پیگیری های انجام شده و تغییر شرکت بیمه ای مشکل موجود به زودی حل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به نبود استخدام در کشور، گفت: ما برای فرزندان جانبازان که بیکار هستند آمادگی داریم که وام قرض الحسنه را در اختیار آن ها قرار دهیم تا برای خود شغلی انتخاب کنند یا در مراکز فنی حرفه ای آموزش ببیند و در ادامه با این وام بتوانند جذب بازار کار شوند.

 بیشتر جانبازان ما احتیاج به دارو ندارند بلکه احتیاج به محبت دارند

احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام صادق(ع)، گفت: همه ما باید از جانبازان این یادگاران هشت سال دفاع مقدس به خوبی دفاع کنیم.

سالک ادامه داد: جانبازان همان کسانی هستند که بهترین دوران زندگی خود را با دل کندن از امور دنیوی در جبهه های جنگ گذراندند و امروز نیز با انواع از بیماری ها دست و پنجه نرم می کنند.

وی افزود: نفس این گردهمایی بیان هویت پایداری و مقاومت در جامعه و رساندن آن به جوانان و نوجوانان بوده و هدف دیگر بیان مشکلات این عزیزان با مسئولان است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز مسئولان ما در هر رده و پستی باید از خانواده این عزیزان بازدید کنند و اگر مشکلی وجود داشته باشد آن را برطرف کنند، چرا که بیشتر جانبازان ما احتیاج به دارو ندارند بلکه احتیاج به محبت دارند.

سالک خاطر نشان کرد: وظیفه همه ماست که آن ها را تنها نگذاریم و ارگان های مربوطه ضمن بررسی مشکلات حق و حقوق این افراد را باید بپردازند.

 انتهای پیام/احمد صادقی