سرویس: اجتماعی 10:45 - جمعه 17 آذر 1396

نماد زن آزاده عزت نفس و آزادگی اوست

چرایی باز شدن پای بردگی مدرن در ایران/استثمار زنانه یعنی زن کالای تبلیغاتی است

در روزگاری که از زن به عنوان کالای تبلیغاتی برای دیده شدن بهره می برند زن ایرانی باید به جهان ثابت کند که نه تنها کالای تبلیغاتی نیست بلکه الگوی تمام زنان عالم است و نماد زن آزاده عزت نفس و آزادگی اوست نه آزادی تن .

به گزارش اصفهان شرق، موضوعی که این روزها نگاه خیلی ها را متوجه خود کرد استفاده از زنان در تبلیغ خودروها درنمایشگاه خودرو بود که البته جای توجه بسیار دارد و از زاویه ای دیگر به این موضوع می پردازیم.

عاقل کسی است که تجربه غلط دیگران را دوباره تجربه نکند ولی متاسفانه امروز مسیری را در جامعه می بینیم که زنانی در جامعه اروپایی و آمریکایی و شاید بهتر باشد بگوییم سراسر دنیا در غالب هشتک #metoo فریاد سر داده اند که اگر امروز من بخواهم باشم و دیده شوم باید یا تن فروشی کنم یا از من سواستفاده می شود و جالبتر اینکه کسانی که در داخل کشور هم همصدا شدند با آنها خود امروز در جامعه ای که می توان با علم و عفت خود را در تمامی عرصه ها نشان داد و زن غرب حسرت میخورد بر این آرامش با نمایش هیکل خود بدنبال دیده شدن هستند.

سوال که مطرح می شود این است که آیا فکر کرده اید ،ما زنان خود چقدر در این آزارها سهیم هستیم؟

شاید بگویید که اگر من بخواهم راحت و آزاد بگردم نباید کسی کاری به من داشته باشد … مثل اینکه بگوییم اگر من گوهری داشته باشم و بخواهم آن را آزاد در میان خیابان بگذارم کسی نباید به آن گوهر من کاری داشته باشد … بنظرتان آن گوهر را کسی بر نمی دارد؟ باشد!! برنمیدارد !! … ولی دستمالی خواهد شد … نگاه سوء به آن وجود خواهد داشت.

برای اینکه زن شناخته شود و مورد آزار و اذیت قرار نگیرد پوشش برایش لازم است(1) … این را من نگفتم … سخن سازنده ماست.

اگر امروز کالای باارزشی را خریداری کنید آیا طبق دستورالعمل یا همان کاتالوگ از آن استفاده نمی کنید!؟

حال اگر کسی به شما حسادت کند به داشتن آن کالا به شما می گوید که روش استفاده آن غیر از کاتالوگ آن است و اگر شما نادرست استفاده کنید زمانی متوجه می شوید که آن کالا یا همان داشته باارزشتان از بین رفته و یا درحال نابودی است.

این جملات را مقایسه کنید با مخلوق با ارزش خالق، یعنی زن … خداوند یا خالق زنان زیبا کاتالوگ را داده ولی چگونه است که از خود مراقبت نمی کنیم!؟

چرا بجای داد زدن دنبال حل ریشه ای این مشکل بر نمی آییم … چه بسا زنانی که برای رسیدن به آرزوها خود را فدا نکردند و را درست را در پیش گرفتند و نه تنها شهرت نسیبشان شد بلکه به لحاظ جنسیت هم مورد آزار قرار نگرفتند یعنی اصلا عزت نفسشان اجازه نگاه کج به شخصیتشان را به کسی نداد .

زن اگر بخواهد سالاری کند ،می تواند. فقط کافیست الگوی مناسب را درپیش گیرد و منت جهانیان را برای یاری گرفتن نکشد و آن باشد که بابتش خلق شده و این گونه به آرامش برسد.

مناسبترین الگو الگوی سوم است و نه الگوی شرق و نه الگوی غرب .

زن مسلمان زنی است که هم دین خود را، حجاب خود را، زنانگی خود را، ظرافتها و رقّتها و لطافتهای خود را حفظ می‌کند؛ هم از حق خود دفاع می‌کند؛ هم در میدان معنویت و علم و تحقیق و تقرّب به خدا پیشروی می‌کند و شخصیتهای برجسته‌ای را نشان می‌دهد و هم در میدان سیاسی حضور دارد. این می‌شود الگویی برای زنان.

اگر میخواهید درباره‌ی مسئله‌ی زن راهبرد درست را پیدا کنید و این راهبرد را با اجرائیّات و الزامات اساسی آن همراه کنید و در بلندمدّت پیش بروید و به نتیجه برسید، باید ذهنتان را از تفکّرات غربی در مورد زن تخلیه کنید.(2)

مراجع:

(1)سوره احزاب آیه 59

(2) بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از بانوان برگزیده کشور  30/1/1393

انتهای پیام/دانا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.