اصفهان شرق

مسؤولان استانی جلوی حفاری‌های غیرمجاز در زاینده‌رود را بگیرند

کدخبر: 153600
1396/09/16 در ساعت 13:10

به گزارش اصفهان شرق، حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به وضعیت حفاری‌های غیرمجاز در طرح انتقال آب زاینده‌رود، اظهار کرد: مسؤولان استان اصفهان به خود بیایند و جلوی حفاری‌های غیرمجاز طرح انتقال آب بن – بروجن را از زاینده‌رود بگیرند.

وی افزود: چه طور می‌شود شرکتی با نام زمین بام گستر در محدوده روستای درکان شهرستان چادگان استان اصفهان در حال عملیات حفاری انتقال آب برای طرح باشد و مسؤولان استان اصفهان از این فعالیت‌ها بی‌اطلاع باشند، امسؤولان به خواب‌ رفته یا خود را به خواب‌ زده‌اند.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این شرکت در حالی عملیات حفاری، بتن‌ریزی حوضچه‌ها است و لوله گذاری طرح انتقال آب از زاینده‌رود را در دست اجرا دارد در حالی که مجوزی برای فعالیت‌های خود از استان اصفهان نگرفته است.

وی با انتقاد از مسؤولان استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مسؤولان استان بالادست اعتبارات دولتی را در اختیار افرادی قرار داده‌اند و این افراد با تصرف زمین، در حال لوله‌گذاری و برداشت آب از زاینده‌رود نیمه‌جان هستند.

حاجی دلیگانی اظهار داشت: اگر کشاورز و باغداری بخواهد یک اتاقک 6 متری در اراضی خود بسازد، مسؤولان بلافاصله خبردار می‌شوند و آن را تخریب می‌کنند، اما از اجرای این طرح بزرگ انتقال آب و آشکار بی‌اطلاع هستند؟

وی در پایان خاطر نشان کرد: به‌عنوان خدمت گذار مردم استان اصفهان هشدار می‌دهم اگر طرح انتقال آب بن – بروجن  راه بیفتد، میزان جاری شدن آب در زاینده‌رود کمتر و کمتر خواهد شد.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان