اصفهان شرق

خطر پنهان نوشیدن قهوه‌های خوش آب و رنگ در کافی شاپ‌ها

کدخبر: 153596
1396/09/16 در ساعت 11:55

به گزارش اصفهان شرق،  کارشناسان به افرادی که علاقه زیاد به نوشیدن قهوه آماده که خانگی نیستند و در کافی شاپ و رستوران‌ها سرو می‌شوند توصیه می‌کنند به مقدار شکر، نمک، خامه و سایر مواد تزئینی که به آنها افزوده می‌شود، توجه کافی داشته باشد.

1-خطر نوشیدن قهوه‌های خوش آب و رنگ در کافی شاپ‌های گران2-خطرپنهان نوشیدن قهوه‌های گرانقیمت در کافی شاپ‌های شیک
بسیاری از خوراکی‌هایی خوشمزه و رنگارنگی که این روز‌ها در دنیا خوردن آنها طرفدار پیدا کرده است دارای مقدار بیش از حد مجاز نمک، شکر، چربی و مواد افزودنی هستند.

1-خطر نوشیدن قهوه‌های خوش آب و رنگ در کافی شاپ‌های گران2-خطرپنهان نوشیدن قهوه‌های گرانقیمت در کافی شاپ‌های شیک
به ویژه کارکنان کافی شاپ و رستوران‌ها برای تحت تاثیر قراردادن ذائقه مشتریان به نوشیدنی و کیک‌های خود نمک، شکر، چربی، خامه، شکلات، بیسکوئیت و افزودنی‌هایی از این دست را می‌افزایند.

کارشناسان بر این اساس به افراد توصیه می‌کنند از صرف خوراک‌های حاوی مقدار زیاد شکر، نمک و خامه در کافی شاپ‌ها خودداری کنند، زیرا می‌تواند سبب چاقی، ابتلا به دیابت، بروز آکنه، اعتیاد به مصرف خوراکی‌های شیرین، بالارفتن فشارخون و مشکل‌هایی از این دست در آنها شود.
حتی برخی از دسر‌ها که به نظر بی خطر می‌آیند مانند ماست‌های میوه‌ای نیز دارای مقدار فراوان شکر و کالری بالا به دلیل مواد افزودنی هستند و مصرف طولانی مدت آنها سبب چاقی افراد می‌شود.

علاقه بی رویه افراد به مصرف نوشیدنی و خوراکی‌های شیرین و خوشمزه در دنیا و افزایش آمار مبتلایان به بیماری‌های مزمن سبب شده است تا برخی شرکت‌ها محصولات رژیمی و کم شکر را در منوی خوراکی‌های خود وارد کنند.
قهوه یک نوشیدنی بسیارمفید برای سلامت بدن است و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان کبد، ابتلا به دیابت و آلزایمر جلوگیری می‌کند، اما مصرف آن به همراه مقدار فراوان شکر، خامه و شکلات ارزش تغذیه‌ای آن را از بین می‌برد.
متخصصان تغذیه به افراد توصیه می‌کنند قهوه را کم یا بدون شکر مصرف کنند تا از مزایای سلامتی آن بهره‌مند شوند و در کافی شاپ و رستوران‌ها خوراکی و نوشیدنی‌های سالم، کم شکر و با درصد کم چربی را انتخاب کنند تا در آینده مبتلا به بیماری نشوند.
همچنین پس از صرف شیرینی و نوشیدنی‌های پرخامه و با کالری بالا ورزش مناسب انجام دهند تا کالری اضافی از بدن آنها دفع شود.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان