سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت ۱۱:۵۵ - پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶

کارشناسان عنوان کردند؛

خطر پنهان نوشیدن قهوه‌های خوش آب و رنگ در کافی شاپ‌ها

خوردن قهوه و عصرانه در کافی شاپ این روز‌ها به یک موضوع بسیار جذاب و محبوب افراد تبدیل شده است، اما خطر‌های پنهان ابتلا به بیماری‌های مختلف را نباید فراموش کنید.

به گزارش اصفهان شرق،  کارشناسان به افرادی که علاقه زیاد به نوشیدن قهوه آماده که خانگی نیستند و در کافی شاپ و رستوران‌ها سرو می‌شوند توصیه می‌کنند به مقدار شکر، نمک، خامه و سایر مواد تزئینی که به آنها افزوده می‌شود، توجه کافی داشته باشد.

1-خطر نوشیدن قهوه‌های خوش آب و رنگ در کافی شاپ‌های گران2-خطرپنهان نوشیدن قهوه‌های گرانقیمت در کافی شاپ‌های شیک
بسیاری از خوراکی‌هایی خوشمزه و رنگارنگی که این روز‌ها در دنیا خوردن آنها طرفدار پیدا کرده است دارای مقدار بیش از حد مجاز نمک، شکر، چربی و مواد افزودنی هستند.

1-خطر نوشیدن قهوه‌های خوش آب و رنگ در کافی شاپ‌های گران2-خطرپنهان نوشیدن قهوه‌های گرانقیمت در کافی شاپ‌های شیک
به ویژه کارکنان کافی شاپ و رستوران‌ها برای تحت تاثیر قراردادن ذائقه مشتریان به نوشیدنی و کیک‌های خود نمک، شکر، چربی، خامه، شکلات، بیسکوئیت و افزودنی‌هایی از این دست را می‌افزایند.

کارشناسان بر این اساس به افراد توصیه می‌کنند از صرف خوراک‌های حاوی مقدار زیاد شکر، نمک و خامه در کافی شاپ‌ها خودداری کنند، زیرا می‌تواند سبب چاقی، ابتلا به دیابت، بروز آکنه، اعتیاد به مصرف خوراکی‌های شیرین، بالارفتن فشارخون و مشکل‌هایی از این دست در آنها شود.
حتی برخی از دسر‌ها که به نظر بی خطر می‌آیند مانند ماست‌های میوه‌ای نیز دارای مقدار فراوان شکر و کالری بالا به دلیل مواد افزودنی هستند و مصرف طولانی مدت آنها سبب چاقی افراد می‌شود.

علاقه بی رویه افراد به مصرف نوشیدنی و خوراکی‌های شیرین و خوشمزه در دنیا و افزایش آمار مبتلایان به بیماری‌های مزمن سبب شده است تا برخی شرکت‌ها محصولات رژیمی و کم شکر را در منوی خوراکی‌های خود وارد کنند.
قهوه یک نوشیدنی بسیارمفید برای سلامت بدن است و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان کبد، ابتلا به دیابت و آلزایمر جلوگیری می‌کند، اما مصرف آن به همراه مقدار فراوان شکر، خامه و شکلات ارزش تغذیه‌ای آن را از بین می‌برد.
متخصصان تغذیه به افراد توصیه می‌کنند قهوه را کم یا بدون شکر مصرف کنند تا از مزایای سلامتی آن بهره‌مند شوند و در کافی شاپ و رستوران‌ها خوراکی و نوشیدنی‌های سالم، کم شکر و با درصد کم چربی را انتخاب کنند تا در آینده مبتلا به بیماری نشوند.
همچنین پس از صرف شیرینی و نوشیدنی‌های پرخامه و با کالری بالا ورزش مناسب انجام دهند تا کالری اضافی از بدن آنها دفع شود.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

پاسخ دهید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.

سوال امنیتی: