سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - پنجشنبه 16 آذر 1396

حجت‌الاسلام سالک:

فتنه نرم به دنبال ریشه‌کن کردن اسلام و انقلاب است/ در فتنه 88 دشمن 14 هدف را دنبال می‌کرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در فتنه نرم آینده که کلید هم خورده است در تلاش هستند که اسلام و انقلاب ریشه‌کن شده و از بین برود، با سازماندهی مدیران پشت پرده خارج و داخل کشور دنبال از بین بردن اصل اسلام و انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی اظهار کرد: امید دارم امسال آثار جهانی هفته وحدت با توجه به چند مطلب مهم بیش از سال‌های گذشته باشد، جنگ‌های نیابتی در کشورهای اسلامی مثل عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و بعضی کشورهای آفریقایی موجب شد که اهل سنت و علمای اهل سنت به عمق فاجعه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا نسبت به اصل اسلام بیش از گذشته پی ببرند.

وی افزود: بیداری علمای اهل سنت و شیعه به خاطر این جنایات جریان داعش با یک بصیرت‌افزایی بالاتری رو به رشد بوده و هست، این مسأله از یک طرف برای هفته وحدت امسال نقش عمده دارد و از طرفی هم حقانیت جمهوری اسلامی ایران بر همه جهانیان به خصوص علمای اسلام از شیعه و سنی روشن شد.

* بسترسازی وحدت امت اسلامی با دشمنی استکبار جهانی روبه‌روست

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نقش اساسی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از اهل سنت و شیعیان، مسیحیان و سایر ادیان الهی امروز در قرن 21 بر کسی پوشیده نیست، تشریح کرد: این نقش تنها در مدیریت با تدبیر مقام معظم رهبری وجود دارد و تجلی کرده است، این قدرت الهی است که به دست بنده صالح خدا در روی کره زمین و در غیبت کبری امام زمان (عج) شکل گرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بسترسازی برای وحدت امت اسلامی با دشمنی‌های خصمانه و سرسخت استکبار جهانی روبه‌روست، لازمه مقابله با استکبار جهانی وحدت علمای اسلام و امت اسلامی حول محور حاکمیت دینی و ولایت است.

* تحقق وعده تشکیل بسیج جهانی اسلام

سالک عنوان کرد: در جریان مقابله با نابودی داعش در سرزمین‌های اسلامی، شاهد ت شکیل ارتش اسلام به محوریت مقام معظم رهبری با بسیج جهانی از کشورهای مختلف اسلامی بودیم، تشکیل گردان‌های فاطمیون، زینبیون، حیدریون، حشدالشعبی، بسیج سوریه که محور حرکت در مقابله با داعش بودند و یکی از وعده‌های حضرت امام خمینی (ره) که تشکیل بسیج جهانی اسلام بود در این قرن به محوریت مقام معظم رهبری محقق شد.

وی با بیان اینکه فکر و تشکیلات داعشی‌ها از بین نرفته است، تأکید کرد: لازم است علمای اسلام در هفته وحدت برای نابودی اندیشه‌های تکفیری و وهابیت فکر اساسی کنند و این تدبیر در آموزه‌های دینی و تربیت نیروهای اسلامی نهفته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با توجه به موارد مطرح شده، هفته وحدت امسال از جهاتی نسبت به سال‌های گذشته در یک جایگاه بلند و رفیع قرار دارد و این مطلب بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد؛ من امید دارم هرچه پیش می‌رویم بستر ظهور حضرت مهدی موعود (عج) و حاکمیت عدل الهی به سرپرستی آن حضرت با بستر وحدت امت اسلامی شکل بگیرد.

* سهراب مرادی افتخار بزرگی را برای کشور رقم زد

وی در ادامه با اشاره به رکوردشکنی سهراب مرادی در مسابقات جهانی وزنه‌برداری یادآور شد: بر خود لازم می‌دانم به عنوان یک شهروند و یک اصفهانی و همچنین به عنوان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از افتخاراتی که سهراب مرادی با دریافت سه مدال طلا آن هم در دل کشور دشمن ما آمریکا به دست آورد و به ویژه سجده‌ای که بعد از وزنه‌برداری روی تشک انجام داد، افتخار بزرگی را برای کشور و ورزش ما، استان اصفهان و به ویژه زرین‌شهر رقم زد.

سالک ادامه داد: بنده این پیروزی را به مردم شریف ایران و اصفهان و به ویژه مردم خوب زرین‌شهر تبریک عرض می‌کنم، امید دارم که در روز ورود به اصفهان با استقبال خوب مردم قدرشناس و ورزش‌دوست روبه‌رو شود، بنده به وجود چنین جوان‌های متدین، علاقه‌مند و ایثارگر که نام جمهوری اسلامی یعنی نام انقلاب اسلامی، نام امام خمینی (ره)، نام ملت ایران و نام امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را در سطح جهانی و آن هم از آمریکا به جهان معرفی کرد و رکورد جهانی را در 233 کیلوگرم زد، افتخار می‌کنم و امید دارم که این افتخار برای کشور ما گسترش پیدا کند.

* فتنه نرم به دنبال ریشه‌کن کردن اسلام و انقلاب است

وی در ادامه به دیدار مقام معظم رهبری با برگزیدگان جشنواره مالک اشتر و انتخاب سردار سلیمانی به عنوان بهترین فرمانده اشاره کرد و توضیح داد: در این دیدار، مقام معظم رهبری راجع به خصوصیات مالک اشتر از جمله شجاعت، معنویت، اطاعت تشکیلاتی و مسائل مختلف صحبت کردند، ما به وجود یک چنین سردارانی افتخار می‌کنیم، ما در کشورمان از این‌گونه سرداران زیاد داشته و داریم و خواهیم داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه اضافه کرد: در فتنه نرم آینده که کلید هم خورده است، در تلاش هستند که اسلام و انقلاب ریشه‌کن شده و از بین برود، سازماندهی مدیران پشت پرده خارج و داخل کشور دنبال از بین بردن اصل اسلام و انقلاب اسلامی هستند، از جمله تلاش‌های آنان این است که نام و یاد شهدا را از بین ببرند، یکی از شیوه‌های عملکرد این جریان این است که نام و یاد انقلابیون، شخصیت‌ها و شهدای انقلاب را به اشکال مختلف از خاطره و زندگی جامعه امروز خارج کنند تا شاید از این طریق بتوانند به اسلام ضربه بزنند.

* در فتنه 88 دشمن 14 هدف را دنبال می‌کرد

وی با اشاره به اینکه در فتنه 88، دشمنان 14 هدف را تعقیب می‌کردند که براندازی نظام و دور کردن مردم از اندیشه‌های بلند امام (ره) و مقام معظم رهبری از جمله این اهداف بود، تأکید کرد: در فتنه نرم آینده باید هوشیار باشیم که این‌ها از ولایت و مسائل دیگر عبور کرده‌ و پای نابودی اسلام و انقلاب ایستاده‌اند و باید در این جهت دقت کافی داشت.

سالک همچنین بیان داشت: باید نام، یاد و خاطره شهدا را تقویت کنیم، من خوشحال هستم که در اصفهان 2 برنامه یکی در مسجد فاطمی در ابتدای خیابان لاله برای بزرگداشت 200 شهید برگزار شد که از دست‌اندرکاران این برنامه تشکر می‌کنم، یکی هم اجرای نمایش «شناسنامه انقلاب» در سپاهان‌شهر توسط ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) بود.

وی در ادامه یادآور شد: در این نمایش شناسنامه‌ای را برای مردم از قبل از انقلاب تا جریان نابودی داعش رقم زده بودند که بسیار زیبا بود و قابل تقدیر و تشکر است؛ برگزاری ده‌ها یادواره شهدا در شرق اصفهان در چند نقطه نیز با وجود میل دشمنان اسلام و مزدوران آن‌ها است، بنده از همه مردم اصفهان به خصوص مردم شرق اصفهان نسبت به بزرگداشت و احیای یادواره شهدا که عمل در راستای خواسته‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است، تقدیر و تشکر می‌کنم.

* احیای مصوبات بیابان‌زدایی در اصفهان

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به آغاز طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی در منطقه سگزی اصفهان نیز اشاره و عنوان کرد: روز یکشنبه هفته جاری نمایندگان شهر اصفهان با حضور استاندار، فرماندار و شهردار اصفهان و همه مسؤولان ذیربط جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست برای افتتاح طرح‌های مقابله با ریزگردها و طوفان گرد و خاک و بیابان‌زدایی در منطقه وسیع و کویری سگزی حاضر شدند، در این منطقه به دنبال فعالیت‌های گذشته این بیابان‌زدایی صورت گرفت و در یک منطقه حدود دو هزار هکتار گیاهان متناسب کاشته شد تا جلوی حرکت طوفان‌های نگران‌کننده گرفته شود.

وی در پایان گفت: در ادامه از معادن گچ اصفهان نیز بازدید صورت گرفت و مقرر شد براساس مصوباتی که در زمان فرماندار سابق اصفهان در رابطه با کوره‌های گچ‌پزی و معادن گچ تصویب شده، عمل شود و آن تصمیمات توسط معاونت نیروی انسانی استانداری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و فرماندار اصفهان طبق دستور استاندار احیا و عملیاتی شود که این هم بسیار مفید بود.

انتهای پیام/فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.