اصفهان شرق

عدم تناسب رشته های دانشگاهی با نیازهای منطقه/ مسئولان راه ورود جوانان متخصص به بازار کار را هموار کنند

کدخبر: 153540
1396/09/16 در ساعت 00:01

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در اصفهان، به مناسبت روز دانشجو تریبون آزاد اصفهان شرق در اختیار دانشجویان قرار گرفت تا صحبت های خود را برای پیشرفت و ترسیم دستیابی به اهداف دانشگاه ها بیان کنند.

ابوالفض اعرابی دانشجو کارشناسی پیام نور کوهپایه اظهار کرد: شاید یکی از بهترین نمودهای کارآمدی تحصیلات دانشگاهی را بتوان در تعامل بین بازارکار و دانشگاه جستجو کرد بطوریکه دانشگاه متخصصینی را تربیت کند که بازار کار به علم آنها در قالب مشاغل مختلف نیاز دارد که متاسفانه در کشورما این حلقه ارتباطی زیاد نمود واقعی ندارد.

رضا میرزایی دانشجو دانشگاه پیام نور کوهپایه افزود: در بعضی از دانشگاه ها از امکانات خاص یک دانشگاه بهره ای نبرده اند و صرفا به نیاز مدرک گرایی جامعه پاسخ می دهند که معمولا برای ورود به این دانشگاه ها الویت اول استعداد وتلاش دانشجو نیست اما در آزمون های استخدامی فرق چندانی با دیگر دانشجوها ندارند.

س. محسنی دانشجو ارشد دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه دانشجویان باید برای رسیدن به هدف خود تلاش کنند، گفت: اشتغال برای دانشجویان ارشد و دكتري بسیار حایز اهمیت است و باید بین دانشگاه و بازار کار مخصوصا برای ارشد و دکتری تعاملی صورت گیرد و دانشجویان برای ورود به بنگاه ها اقتصادی و کار متاسب با رشته توسط دانشگاه معرفی شوند.

محمد موسوی  دانشجو کارشناسی دانشگاه پیام نور کوهپایه بیان کرد: دانشگاه باید علاوه بر آموزش علم در رشته مورد نظر، سطح و مهارت های زندگی برای دانشجو را نیز به نقطه قابل قبول رسانده و دانشگاه ها در مباحث غیر مرتبط اما نیاز دانشجو چون هنر، ورزش نیز با اهتمام بیشتر ورود پیدا کنند.

سجاد صدری دانشجو کارشناسی دانشگاه ازاد اسلامی هرند گفت: دانشگاه ها حتی برای دانشجویان مقاطع دکتری هم تسهیلات خاصی در نظر ندارند کما اینکه معمولا این دانشجوها نیازمند حمایت ویژه ای هم از نظر شغلی و هم‌ ارائه تسهیلات هستند بطوری که در دیگر کشورها برای دانشجویان دکتری که معمولا دغدغه زندگی اجتماعی و خانوادگی خاصتری دارند تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته می شود.

ش. عابدی دانشجو دانشگاه پیام نور کوهپایه با اشاره به اینکه دانشجویان باید برای پیشرفت تلاش کنند، اذعان کرد: نیاز است برای دروس تخصصی در دانشگاه پیام نور کلاس و زمان بیشتر در نظر گرفته شود و کتابخانه جامع برای دانشگاه یکی از نیاز های اساسی هر دانشگاه است که دانشجو را در جهت پیشرفت سوق می دهد.

ز. مظلوم دانشجو کارشناسی دانشگاه ازاد خوراسگان، با اشتیاق در تریبون آزاد اصفهان شرق شرکت کرد و با تاکید بر علم و عمل در دانشگاه ها افزود: دانشجو باید در  مدت تحصیل با علم تجربی و عملی آشنا شود تا بتواند بعد از فارغ التحصیلی علم فرا گرفته شده را به راحتی برای جامعه مورد استفاده قرار دهد.

مهدی یعقوبی دانشجو کارشناسی دانشگاه ازاد اسلامی خوراسگان به عنوان آخرین فردی که به بیان خواسته های خود پرداخت، خاطرنشان کرد: دانشجوها مغزهای متفکر هر جامعه ای هستند و امید به آینده تحصیلی و شغلی دانشجویان آنها را به ساختن و تلاش برای پیشرفت جامعه خود ترغیب می کند البته این امر محقق نمی شود مگر مسئولان راه را برای ورود این نیروی متخصص به جایگاه واقعی خود در جامعه هموار کنند.

به گزارش اصفهان شرق، در خاتمه باید گفت روز دانشجو پیام نهضت عدالت خواهی دانشجویان است که در راستای اهداف عالیۀ نظام اسلامی به منصۀ ظهور رسیده است و باید مسئولان ارشد قوای سه گانه به ویژه دولت در راستای پاسخگویی و افزایش سعۀ صدر خود نسبت به طرح انتقادات عدالت طلبانۀ دانشجویان عمل کنند.

بی شک مطالبات دانشجویان متدین و انقلابی شرق اصفهان بسی فراتر از نکات فوق الذکر در این نگاشته است و امید است دانشگاه های شرق اصفهان به ویژه در روز دانشجو، در راستای زمینه سازی برای طرح مطالبات به حق دانشجویان شرق اصفهان از مسئولان حرکت کرده و  در راستای ترمیم آسیب ها و خلأهای موجود، زمینه را برای رفع مشکلات عدیدۀ شرق اصفهان مهیا کنند.

انتهای پیام/ جمشید حسینی