سرویس: اجتماعی 12:47 - چهارشنبه 15 آذر 1396

دانشجوی نمونه بسیجی از شاهتور:

مطالبه دانشجویان فتح بابی برای برون رفت از مشکلات است

منتظری دانشجوی نمونه بسیجی از شاهتور گفت: طرح مطالبات می تواند به عنوان فتح بابی برای برون رفت از مشکلات عدیدۀ دانشگاه ها و پاسخگویی به دیگر خواسته های به حق دانشجویان شرق اصفهان قرار گیرد.

به گزارش اصفهان شرق، ۱۶ آذر با اقتباس از قیام دانشجویان و جنبش های دانشجوئی در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ در مقابلۀ با توطئه های امریکا و اعلام انزجار از خیانت های آشکار سلطنت منحوس پهلوی علیه ملت ایران به نام روز دانشجو نامگذاری شده است، لذا حق طلبی و عدالت خواهی رکن کلیدی گفتمان معنایی روز دانشجو را تشکیل می دهد.
از این رو اهتمام به مطالبات و خواسته های آینده سازان این مرزو بوم می تواند در ارتقای تولید علم و معرفت و پیشرفت همه جانبۀ علمی کشور موثر واقع شود.

رسول منتظری دانشجوی ترم سه پزشکی با رتبه ی 242 منطقه سه در کنکور 95 و عضو فعال بسیج پایگاه بلال از دهستان شاهتور و بسیج دانشگاه و دانشجوی علوم پزشکی اصفهان است که با تلاش بسیار توانست امروز در جایگاه دانشجوی نمونه بسیجی شاهتور قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه همه دانشجویان باید در جستجوی موفقیت باشند، گفت: لزوما قبول شدن در یک رشته یا دانشگاه موفقیت نیست و این اول راه است که باید با پشتکار هدف نهایی را در دست گرفت.

وی افزود: هدف داشتن و تلاش برای رسیدن به آن اگر در اولویت زندگی دانشجویی قرار گیرد می تواند جوان را در رشته تحصیلی و بعد زمینه کاری موفق کند.

این دانشجوی بسیجی شاهتور تاکید کرد: برای رسیدن به هدف از هیچ کوششی فروگذار نبودم زیرا نمی توان فقط به محرومیت ها اشاره کرد و دست روی دست گذاشت بلکه باید در حاشیه محرومیت ها و سختی های شرق اصفهان، تلاش را به گونه ای به کار برد که موفق شد.

وی با بیان اینکه دانشجو باید با بصیرت در همه مراحل تحصیلی حرکت کند تا اسیر برخی چالش های این دوران نشود، متذکر شد: برخورداری از این بصیرت بسیار مهم و حیاتی بوده تا دانشجو توان هدایت کردن جامعه را به جهت درست داشته باشد

منتظری با اشاره به سخن شهید بهشتی «دانشجو مؤذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود» گفت: دانشجو باید در همه‏ زمینه‏ های دینی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی یکی از آگاه‌ترین افراد جامعه باشد که اگر بدین شکل نبود، کل جامعه ضرر کرده  و آسیب می‌بیند.
دانشجوی نمونه شرق اصفهان با اشاره به اینکه دانشجویان باید مطالبه گر باشند، افزود: روز دانشجو پیام نهضت عدالت خواهی دانشجویان است که در راستای اهداف عالیۀ نظام اسلامی به منصۀ ظهور رسیده است و طرح این مطالبات می تواند به عنوان فتح بابی برای برون رفت از مشکلات عدیدۀ دانشگاه ها و پاسخگویی به دیگر خواسته های به حق دانشجویان این منطقه مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید اعتماد به دانشجویان را در خود نهادینه کنند، اذعان کرد: امروز نیاز کشور، مهارت و دانش است و دانشجویان باید اولویت نخست خود را به کسب علم و مهارت معطوف کنند و مسئولان نیز باید در مسائل شهر و روستا از فکر و اندیشه و در نهایت توان کاری این عزیزان استفاده کنند تا کاهش قابل ملاحظه ای در تعداد تحصیل کرده های بیکار به وجود آید.

انتهای پیام/ غلامرضا قدرتی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.