اصفهان شرق

توجه به نیازهای معلولان از اولویت برنامه های مدیریت شهری تودشک

کدخبر: 153486
1396/09/15 در ساعت 11:09

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در اصفهان، به مناسبت اعیاد 17 ربیع الاول، امام جمعه شهر تودشک، بخشدار بخش کوهپایه، ریاست اداره بهزیستی کوهپایه، شهردار تودشک و اعضای شورای اسلامی شهر تودشک به دیدار چند تن از معلولان و خانواده پرتلاش این عزیزان رفتند.

در حاشیه این دیدار شهردار شهر تودشک اظهار کرد: شهرداری تودشک در کارهای عمرانی جدید با نگاه کامل به حقوق شهروندی برای معلولان و سهولت استفاده از اماکن عمومی برای این عزیزان را در برنامه های خود قرار داده است.

وی معلولان و خانواده های آنها را صابرانی معرفی کرد و افزود: معلولان در نگاه ما، شهروندانی هستند که به عنوان بخشی از جامعه و شهر، دارای حقوق هستند و شهرداری تودشک در این امر به صورت جد فعالیت خواهد کرد.

شهردار تودشک تصریح کرد: بی شک نمی توان برای معلولان تنها با اصول استاندارد منطبق با نیاز های افراد دارای معلولیت برای این گروه از شهروندان رفاه ایجاد کرد بلکه باید با مناسب سازی دیدگاه جامعه و شهر و عموم مردم باوری به وجود آورد که جامعه طیف معلول را جدا از خود نپندارد و در این امر نیز شهرداری کوشا خواهد بود.

رئیس اداره بهزیستی کوهپایه در این دیدار عنوان کرد: قطعا هر بخشی با هدف گذاری و برنامه ریزی دقیق بر حسب وظایف محوله خود می تواند، نقش مفیدی در بین معلولان ایفا کند و در این زمینه باید با بررسی دقیق وضعیت در انجام برنامه ها موفق باشد.

فرهاد شهریاری اذعان کرد: تامین و عرضه خدمات مربوط به معلولین جسمی، ذهنی، روانی، اجتماعی، قابل توانبخشی و غیر قابل توانبخشی از طریق نگهداری و مراقبت و همچنین گسترش خدمات توانبخشی، بازپروری و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کمک به حداقل تامین نیازهای اساسی گروه های کم در آمد از برنامه های بهزیستی در این رابطه عنوان می شود.

وی تاکید کرد: معلولان از خدمات حمایت و توانبخشی بهزیستی بهره مند شده اند و سعی ما این است تا با پیگیری از بهزیستی کل خدمات بهتری را به این عزیزان و جامعه هدف خود عرضه کنیم.

معلولان نیز در حاشیه این دیدار، پیگیری مشکلات زندگی شان را در اولویت نگاه مسئولان عنوان کردند تا بتوان آرامش نسبی را به دست آورند.

انتهای پیام/ جمشید حسینی