سرویس: اجتماعی » ماهواره 14:09 - چهارشنبه 15 آذر 1396

مديرعامل شركت مخابرات استان اصفهان

فیبرنوری به منازل اصفهان کشیده خواهد شد

مديرعامل شركت مخابرات استان اصفهان گفت: از سال گذشته واگذاری فیبرنوری به منازل را در دستور کار شرکت مخابرات استان قراردادیم و بر این اساس در استان اصفهان سرعت بالای 50 مگابایت بر ثانیه را در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش اصفهان شرق، مهدی حیدری‌زاده در جلسه بررسی مشکلات مخابرات شهرستان‌های شهرضا و دهاقان با بیان اینکه در سراسر استان اصفهان 3 میلیون شماره تلفن ثابت وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد 2 میلیون و 467 شماره مشغول به کار است و در 847 مرکز مخابراتی کنترل می‌شود.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت که به ازای هر 100 نفر محاسبه می‌شود که در استان اصفهان 46.7 درصد است، افزود: ضریب نفوذ تلفن همراه نیز در استان 98 درصد است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: در شهرستان شهرضا 88 هزار تلفن ثابت وجود دارد که از این تعداد 71 هزار شماره مشغول به کار است و ضریب نفوذ آن نیز 45.6 درصد است.

وی با اشاره به وجود 65 سایت BTS در شهرستان شهرضا، بیان داشت: 31 سایت مربوط به 4G و 29 سایت مربوط به 3G است، در شهرضا 134 هزار مشترک تلفن همراه وجود دارد و ضریب نفوذ این شبکه مخابراتی نیز در این شهرستان 85.7 درصد است.

حیدری‌زاده با بیان اینکه در دهاقان 13 هزار و 829 شماره تلفن همراه وجود دارد و ضریب نفوذ این سیستم مخابراتی نیز 40 درصد است، اذعان کرد: 5 هزار منصوبه دیتا نیز در این شهرستان وجود دارد که 3 هزار و 664 عدد از آنها فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد از مشترکان در استان اصفهان به شرکت مخابرات بدهکار هستند، افزود: این تعداد در شهرستان شهرضا 35 درصد و در شهرستان دهاقان 29 درصد است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان با بیان اینکه از سال گذشته واگذاری فیبرنوری به منازل را در دستور کار شرکت مخابرات استان قرار دادیم، گفت: فیبرنوری از نظر ساختاری و پهنای باند هیچ محدودیتی در سرعت و انتقال داده ندارد و در استان اصفهان سرعت بالای 50 مگابایت بر ثانیه را در نظر گرفته‌ایم که امکان افزایش آن نیز وجود دارد.

وی بیان داشت: توسعه فیبر نوری در استان کسب و کارهای اینترنتی را افزایش می‌دهد و امکان استفاده از فناوری‌های نوین در بخش تکنولوژی را در بخش‌های مختلف ایجاد می‌کند.

حیدری‌زاده با اشاره به اینکه از امسال هزینه اینترنت داخلی و خارجی از یکدیگر تفکیک شده است، اظهار کرد: با این اقدام هزینه اتصال به سایت‌های داخلی نصف هزینه اتصال به سایت‌های خارجی محاسبه می‌شود که با این اقدام امکان عرضه تکنولوژی برای تولیدکنندگان محتوای الکترونیک در داخل کشور بیش از گذشته فراهم می‌شود.

وی بیان داشت: بر اساس تفاهمنامه‌ای که با شرکت شهرک‌های صنعتی استان و شرکت مخابرات استان منعقد شده امکان توسعه ارتباطات مخابراتی در شهرک‌های صنعتی فراهم می‌شود، بر اساس این تفاهمنامه هزینه طرح و نظارت و عملیات اجرایی و تأمین تجهیزات بر عهده شرکت مخابرات و حفاری و ترمیم ترانشه با شرکت‌های صنعتی است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: امکان واگذاری سیستم FTTH به شرکت‌های صنعتی دو شهرستان وجود دارد که بر اساس این تفاهمنامه عملیات اجرایی آن فراهم می‌شود.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.