سرویس: دسته‌بندی نشده 13:14 - دوشنبه 13 آذر 1396

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

پیامدهای خشکی کامل تالاب گاوخونی فرا استانی است

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: پیامد های خشکی کامل تالاب گاوخونی فرا استانی است و تا شعاع هزار کیلومتری را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش اصفهان شرق، رحمان دانیالی در کارگاه دو روزه ظرفیت سازی دبیرخانه های مدیریت زیست بومی تالاب که با حضور نمایندگان دولتی و مردمی ۱۹ استان کشور برگزار شد، گفت: با استناد به تحقیقات علمی مراکز دانشگاهی استان تبعات خشکی کامل تالاب بین المللی گاوخونی فراستانی است و تا شعاع هزار کیلومتری اصفهان از این پدیده متاثر می شوند.

وی با اشاره به تلاش های موفق در احیای تالاب گاوخونی که طی دو سال گذشته در دبیرخانه مدیریت زیست بومی تالاب های استان، جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد انجام شده است، اظهار داشت: این تجربیات قابل انتقال به دیگر استان ها است و  اطلاع رسانی شفاف و تبادل تجربیات در این زمینه و ارائه راهکارهای منطقی برای مشارکت گسترده همه ذینفعان در احیای تالاب ها از جمله گاو خونی از نتایج برگزاری برنامه های این چنین است.

گفتنی است این کارگاه که با محوریت دبیرخانه ملی طی دو روز برگزار می شود؛ نمایندگان تالابی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و هرمزگان حضور دارند. بررسی گزارش عملکرد دوره ای دبیرخانه های استانی و انجام کار گروهی برای تعیین اقدام های اولویت دار برنامه جامع مدیریت تالاب ها بر اساس اعتبارات ابلاغی و همچنین تبادل تجربیات بین استان ها از مباحث مطرح در این کارگاه است.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.