سرویس: اجتماعی 18:21 - یکشنبه 12 آذر 1396

استاندار اصفهان:

500 هکتار نهال‌کاری برای مهار بیابان/ معادن گچ از شرق اصفهان جمع می‌شوند

استاندار اصفهان گفت: از امروز 400 هکتار مالچ پاشی و 500 هکتار نهال‌کاری با هدف مهار بیابان آغاز می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، محسن مهرعلیزاده صبح امروز در بازدید از پروژه بیابان‌زدایی شرق اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرق اصفهان با مساله کویر و بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند، به صورت کلی 30 درصد مساحت استان را کویر تشکیل می‌دهد.

وی افزود: امسال بودجه محدودی اختصاص داده شده بود اما برای سال‌های آینده پیش‌بینی خوبی در برنامه ششم در راستای توسعه بیابان‌زدایی با طرح‌هایی مانند مالچ‌پاشی و نهال‌کاری، شده است.

استاندار اصفهان با بیان این که علاوه بر این اقدامات که به صورت ملی خواهد بود فعالیت‌هایی در سطح استان خواهیم داشت، ادامه داد: برداشت مواد اولیه گچ از معادن یکی از عوامل اصلی افزایش ریزگردهاست.

وی با بیان این که از 9 معدن موجود 7 مورد تعطیل شدند، تصریح کرد: با صاحبان معادن فعال برای تغییر کاربری صحبت می‌کنیم تا در جایی دیگر مشغول به کار شوند تا به جای این معادن شهرک صنعتی با کارخانه‌هایی که نیاز به آب ندارد ایجاد شود می‌توان اشتغال را حفظ کرد.

مهرعلیزاده با اشاره به نقش این معادن در بیابان‌زایی عنوان کرد: برداشت کمتر از سطح یک متر زمین، خاک‌های سطحی را از بین می‌برد و در زمان طوفان ریزگردها را افزایش می‌دهد.

استاندار اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: از امروز 400 هکتار مالچ‌پاشی و 500 هکتار نهال‌کاری با هدف مهار بیابان در منطقه شرق شهرستان اصفهان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.