سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 18:00 - یکشنبه 12 آذر 1396

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

سوء مدیریت‌ وزارت نیرو عامل تاخیر در بازگشایی زاینده رود است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: سوء مدیریت وزارت نیرو باعث شده که امروز شاهد تاخیر در بازگشایی زاینده رود باشیم.

به گزارش اصفهان شرق، حیدر علی عابدی  اظهار داشت: در مردادماه از وزارت نیرو خواسته شد با مدیریت صحیح منابع آبی، آب برای کشت پاییزه کشاورزان بماند و این در حالی است که باز هم به خاطر سوء مدیریت وزارت نیرو که از سال های قبل شاهد بودیم و تاکنون نیز ادامه دارد، امروز فقط چشم به آسمان دوخته ایم.

وی بیان داشت:‌ در آخرین جلسه‌ای که با کشاورزان شرق در وزات نیرو داشتیم قرار بر این شد که با اولین بارندگی در حوضه آبی زاینده رود، صد میلیون متر مکعب آب رهاسازی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل اصلی و اساسی این است که شورای هماهنگی آب هیچ نظارتی روی تخصیص سهمیه‌ آب ندارد. مثلا اگر قرار باشد چهار محال  و بختیاری ۸۵ میلیون متر مکعب آب، برداشت کند، میزان دقیق آن مشخص نیست.

وی با بیان اینکه باید ساماندهی رودخانه صورت گیرد، ادامه داد: لازم است تا آخر سال ۹۶ تمام لوله‌های آب دارای کنتور و شناسنامه شود.

عابدی اعلام کرد: نظارت کامل روی برداشت های آب و سرعت دادن به تونل سوم و بهشت آباد در اولویت است و مدیریت منابع آبی لازم برای تخصیص حقابه‌های کشاورزان باید اولویت قرار گیرد.

صدور مجوزهای نابودکنده محیط زیست در مدیریت جدید سازمان محیط زیست

وی در ارتباط با انتقال آب از ونک سمیرم به رفسنجان نیز، گفت: تمام نمایندگان مجلس با این انتقال مخالفت کردند و حتی بابت این مسئله، به وزیر نیرو تذکر داده شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است، ادامه داد: اگر سمیرم نیاز آبی هم نداشته باشد باید به اصفهان و سپس به استان و بعد به چهار محال و بختیاری تخصیص یابد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیاز آبی منطقه اعم از سمیرم، چهار محال و بختیاری و استان اصفهان بیش از یک میلیارد مترمکعب در سال تنها برای شرب است.

عابدی با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح انتقال آب از ونک به سمیرم مجوز زیست محیطی دریافت کرده است، ادامه داد: با تغییر مدیریت محیط زیست کشور شاهد صدور این نوع مجوزها که نابود کننده است، هستیم.

وی گفت: طی ۱۰ سال گذشته رودخانه آنقدر آب داشت که کشاورزان عاصی از آب زیاد بودند و بخشی از آب را بذل و بخشش می کردند و این در حالی است که این آب محدود است و باید با مدیریت صحیح آن را مدیریت کرد.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.