سرویس: اقتصادی 13:34 - یکشنبه 12 آذر 1396

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی اصفهان:

پسته های رفسنجان نسبت به خشکی زاینده رود در اولویت قرار گرفته است

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان گفت: آبیاری پسته‌های رفسنجان امروز بیش از خشکی زاینده رود در اولویت دولت قرار گرفت.

به گزارش اصفهان شرق، اسفندیار امینی در خصوص اجرای مجدد رح انتقال آب از ونک سمیرم به رفسنجان با اجازه سازمان محیط زیست، اظهار داشت:‌ انتقال آب از ونک سمیرم به رفسنجان برساسا اقدامات یک مافیا است.

وی با اشاره به اینکه امروز خشکی زاینده رود در اولویت دولت نیست اما پسته‌های رفسنجان در اولویت قرار گرفته است، ادامه داد: ما نمی دانیم چرا گندم، لبنیات و برنج که در وعده های غذایی لازم است اولویت نیست اما باید پسته رفسنجان تولید شود.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان افزود: وقتی خشکی زاینده رود هنوز برای مردم اصفهان، کسبه، اصناف، صنعت  و حوزه کشاورزی در اولویت نیست به طور قطع پسته رفسنجان در اولویت قرار می گیرد.

عدم تشکیل ستاد احیای زاینده رود فاجعه است

وی گفت: هنوز ستاد احیای زاینده رود در اصفهان نداریم و این یک فاجعه است و همین مسئله سبب می شود که به راحتی شاهد انتقال آب از اصفهان به دیگر استان‌ها باشیم.

امینی با بیان اینکه زمان بازگشایی زاینده رود هنوز مشخص نیست و باید جلسه شورای هماهنگی برگزار شود تا تعیین تکلیف شود، ادامه داد: از اول مهرماه که سال آبی آغاز شد بدون هیچ مصوبه‌ای سهم صنعت، شرب، یزد، کاشان و غیره داده شد و این در حالی است که با گذشت سه ماه از سال آبی هنوز سهم کشاورزان و حقابه داران اصلی پرداخت نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که با این روند و عقب انداختن جلسه شورای هماهنگی زاینده رود احتمال اینکه آب در سه ماه سال آخر باز شود، وجود دارد، تصریح کرد: تا زمانی که جلسه شورای هماهنگی زاینده رود برگزار نشود، هیچ موضوعی مشخص نیست.

امینی گفت: در حال حاضر برخی کشاورزان زمین‌های خود را آماده کردند و برخی بذر پاشیدند و عده ای هم منتظر تاریخ بازگشایی آب زاینده رود هستند تا کشت را شروع کنند.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.