سرویس: اجتماعی 13:11 - یکشنبه 12 آذر 1396

فرمانده انتظامی استان اصفهان مطرح کرد

رتبه اول اصفهان در تلفات تصادف عابران پیاده و موتورسوران/ آخرین آمار از کشف جرائم مختلف در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان درنشست خبری با اصحاب رسانه از آخرین آمار کشف جرائم مختلف در استان اصفهان گزارش داد.

به گزارش اصفهان شرق،  سردار مهدی معصوم‌بیگی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پیروزی رزمندگان مقاومت علیه کفر جهانی با نماد داعش پیروزی بزرگی بود و جا دارد این پیروزی را تبریک بگویم، در حوزه قتل در سال جاری 21 درصد کاهش داشتیم، در سرقت مسلحانه نیز حدود 40 درصد کاهش نسبت به 8 ماهه سال گذشته داشتیم.

وی با بیان این‌که در وقوع آدم‌ربایی 46 درصد کاهش وقوع جرم داشتیم، افزود: در سرقت مغازه 13 درصد، در سرقت خودرو 2 درصد و در جیب‌بری 4 درصد کاهش وقوع جرم داشتیم اما در سرقت موتورسیکلت با افزایش 8 درصدی، در سرقت وسایل داخل خودرو با افزایش 6 درصدی و در کیف‌قاپی با افزایش 10 درصدی در این 8 ماهه مواجه بودیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان این‌که 120 باند سرقت در استان شناسایی شدند، عنوان کرد: با این باندها برخورد شد و بیشترین باندهایی که با آن‌ها برخورد شد باند سرقت مغازه و منزل بوده است که 23 باند شناسایی شدند و با 18 باند سرقت داخل خودرو نیز برخورد شده است، هم چنین 21 باند سرقت اماکن خصوصی و 17 باند سرقت به عنف شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان این‌که 20 درصد در کشف جرم به روش علمی و آزمایشگاهی افزایش کشف داشتیم، مطرح کرد: ضمن شناسایی و دستگیری اعضای این باند، راهبرد خود می‌دانیم که اموال مردم را بازگردانیم و حدود 87 میلیارد تومان از اموال مسروقه مردم به مردم بازگشته است.

معصوم‌بیگی با بیان این‌که بزرگ‌ترین کلاهبردار سال جاری که در واردات پوشاک فعالیت می‌کرد چند روز پیش دستگیر شد، تصریح کرد: تا امروز 40 نفر شاکی اعلام شکایت کرده و افراد شاکی بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان از این فرد اعلام شکایت کرده‌اند.

وی با بیان این‌که مردم بی‌جهت به افراد اعتماد نکنند، خاطرنشان کرد: برای تسهیل سود بیشتر پول خود را در اختیار افراد نامطمئن قرار ندهید، در قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل نیز اقدامات خوبی انجام گرفته و 4 طرح ذوالفقار انجام شده است که دستگیری متهمان و محکومان فراری در سطح استان نیز در طرح ذوالفقار 3 در نظر گرفته شد تا از اعمال مجرمانه آن‌ها جلوگیری شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان این‌که در موضوع قاچاق نیز بر پرونده‌های بالای 100 میلیون تومان متمرکز شدیم، تأکید کرد: در پرونده‌های 500 میلیون تومان 40 درصد افزایش کشف و در پرونده‌های بالای 100 میلیون تومان 6 درصد افزایش کشف داشتیم که بالغ بر 83 میلیارد تومان کشف کالای قاچاق صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که در شناسایی سایت مجرمانه 23 درصد کشف داشته‌ایم، یادآوری کرد: خانواده‌ها در فضای مجازی بیشتر مراقب فرزندان خود باشند تا فرزندان دچار گرفتاری‌های بی‌جهت نشوند و کارشناسان پلیس فتا برای آموزش جامعه هدف حضورشان 10 درصد افزایش داشته است.

معصوم‌بیگی با بیان این‌که 48 درصد افزایش کشف جرائم سایبری داشته‌ایم، عنوان کرد: بالغ بر 110 باند توزیع و تهیه مواد مخدر را شناسایی کرده و با آن‌ها برخورد شده است و در طرح‌های محله‌محور پاکسازی محلات آلوده به مواد مخدر نیز 30 درصد افزایش اجرای طرح داشتیم.

وی با بیان این‌که طرح ذوالفقار 4 نیز مختص برخورد با خورده‌فروشان و معتادان متجاهر بوده است، مطرح کرد: در مجموع 20 تن مواد مخدر در استان اصفهان کشف شده است که با توجه به این‌که یک استان مرزی نیستیم این افزایش کشف ناشی از افزایش شناسایی ما است.

فرمانده نیروی انتظامی استان در خصوص اقدامات حوزه راهور، مطرح کرد: در حوزه راهور نیز تمرکز را بر موضوعات ایجابی و فرهنگ‌سازی گذاشته‌ایم که بحث حمایت از رانندگان قانونمند و تشویق راکبان و عابران قانونمند را در دستور کار قرار دادیم و 40 هزار نفر را شناسایی کردیم و مورد تشویق قرار گرفتند.

معصوم‌بیگی با اشاره به هدیه دادن بیش از هزار کلاه ایمنی به موتورسواران، ادامه داد: حدود 7 درصد کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادف در حوزه پلیس راه داشتیم اما در آمار مربوط به جان‌باختگان عابران پیاده و موتورسواران در کشور رتبه اول را داریم، در کشور جمع فوت شدگان عابران پیاده و موتورسواران 50 درصد است اما در اصفهان بالای 70 درصد است.

وی با بیان این‌که بخشودگی مازاد جرائم رانندگی تا پایان آذرماه خواهد بود، افزود: در حوزه نظارت بر عملکرد بر نیروها طرح 197 اجرا شده است و در حوزه شکایت از کارکنان نیروی انتظامی 14 درصد کمتر ثبت شکایت داشتیم و در حوزه تقدیر از کارکنان نیز یک درصد افزایش داشته‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی یادآوری کرد: بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر با شماره 110 تماس گرفته و یا به کلانتری‌ها و پایگاه‌ها مراجعه کرده‌اند که یک بخشی از مراجعات امدادخواهی است که 53 درصد تماس‌ها بوده است و دسته دوم مشاوره‌های انتظامی و دسته سوم هم تماس‌های بیجا بوده است.

وی با بیان این‌که همه می‌خواهیم مجازات‌ها بازدارنده باشد، عنوان کرد: سیستم قضایی نیز برای خود راهکارهایی در نظر گرفته که اگر مجازات حبس میسر نبود از راهکارهای دیگر استفاده کند و عمده سرقت‌های اصفهان سرقت‌های خرد است که توسط معتادان انجام می‌شود و با مدیریت بهتر معتادان می‌توان جلوی این سرقت‌ها را نیز گرفت.

معصوم‌بیگی در ادامه مطرح کرد: امنیت همه‌جا و برای همه مهم است و امنیت همه‌جا باید باشد حتی در یک روستای مرزی اما چند استان را به دلیل مختصات ویژه‌ای که دارد سازمان انتظامی آن‌ها از دیگر استان‌ها متفاوت است و یکی از این استان‌ها، اصفهان است.

وی با اشاره به حضور معتادان در محله ارزنان، تصریح کرد: معتادان باید بر اساس ماده 15 و 16 قانون در کمپ‌های ترک اعتیاد قرار گیرند و پاک شوند اما اردوگاه‌های اصفهان ظرفیت لازم را در این خصوص ندارد و باید فکر چاره‌ای شود اما طرح‌های پلیس برای دستگیری این افراد ادامه دارد ولی ممکن است به دلایلی این افراد مجدداً به جامعه بازگردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان این‌که اگر از تهدیدهای فضای مجازی مراقبت نکنیم دردسرساز است، خاطرنشان کرد: اگر تهدیدات را کنترل نکنیم ضمن این که خود را تحمیل می‌کنند فرصت‌های فضای مجازی نیز از بین می‌رود، در فضای مجازی یکی از جرائم سایبری کلاهبرداری‌های مالی است، جرائم نوع دوم، جرائم اخلاقی است.

وی با بیان این‌که پلیس 110 یک تعریفی در کلان‌شهرها دارد، افزود: 15 دقیقه فرصت گذاشتن تا مأموران خود را به محل مورد نظر برسانند و زیر 10 درصد موارد از این زمان عبور کرده است البته مبنای ما رسیدن زودتر از این موقع است البته در انتهای آذرماه از طرح تحرک نیروی انتظامی رونمایی خواهد شد که هدف آن ارتقای ناوگان است.

معصوم‌بیگی تأکید کرد: یک اتفاقی در پل چمران رخ داد که یک دغدغه‌ای در شهر ایجاد شد و با توجه به ادله‌های اولیه مشخص شد که این افراد دست به خودکشی زده‌اند و از یک مدلی نیز پیروی کرده بودند ولی آن چه قطعی است این خودکشی تحت عنوان‌های چالش‌های فضای مجازی رخ داده است و باید این نگرانی را به خانواده‌ها منتقل می‌کردیم اما در انتقال این نگرانی خوش سلیقگی نکردیم.

وی در خصوص پلیس گردشگری گفت: به عنوان این که پلیس گردشگری مستقل شود در این خصوص موضوعی مطرح نشده است اما تأمین امنیت گردشگران برای ما بسیار مهم است، در خصوص وضعیت معلولان نیز باید بگویم که حقوق معلولان را باید به طور جدی‌تر دنبال کنیم و اگر در حوزه انتظامی بتوانیم خدمت مضاعف‌تری را به معلولان ارائه دهیم این آمادگی را داریم تا در جلسه‌ای که در خدمت معلولان باشیم این خدمات را افزایش دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان گفت: به هیچ وجه تحت عنوان گشت ارشاد، هیچ جریمه‌ای از افراد دریافت نمی‌شود و این موضوع را به جد تکذیب می‌کنم، در خصوص مصرف مواد مخدر دستمال نیز در اصفهان هیچ‌گونه موردی مشاهده یا گزارش نشده است، گروه‌های انحرافی نیز کاملاً تحت کنترل پلیس هستند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.