اصفهان شرق

وضعیت ذخیره سد زاینده رود به خط قرمز رسیده است/ دستگاه های نظارتی در موضوع مشکلات ویلاباغ ها شانه خالی نکنند

کدخبر: 153205
1396/09/11 در ساعت 13:22

حجت الاسلام احمد سالک در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به نگرانی کشاورزان در خصوص بازگشایی آب به منظور کشت پاییزه اظهار کرد: مساله آب زاینده رود به دلیل حضور صنف کشاورزی با نظارت کشاورز صورت می گیرد و در این خصوص پیگیری اعضای صنف و دیگر مسئولان ادامه دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: در جلسه اخیر که به منظور برنامه ریزی برای کشت غله برگزار شد، همه موارد بررسی و تصمیم نهایی به برآورد میزبان بارش های پاییزه منتهی شد ولی متاسفانه با گذشت سه ماه از نیمه دوم سال وضعیت بارش مطلوب نیست.

وی با تاکید بر تامین آب شرب مردم اصفهان تصریح کرد: وضعیت ذخیره آب در پشت سد زاینده رود به خط قرمز رسیده و اگر این وضعیت ادامه یابد، با مشکل عمده ای در خصوص تامین آب شرب مواجه خواهیم شد.

*تاخیر در پرداخت پول گندم کشاورزان تکرار شد

حجت الاسلام سالک در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت وام کشاورزان گفت: در این خصوص مقرر شد که دیرکرد وام های زیر 100 میلیون کشاورزان بخشیده شود و قطعا پیگیری وام کشاورزان در وضعیت خشکسالی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پرداخت وجه گندم امسال نیز با تاخیر چندماهه مواجه شد، خاطرنشان کرد: کشاورز در خشکسالی اخیر با مشکلات عدیده ای رو به روست و تاخیر در پرداخت وجه گندم، بار سنگینی بر دوش کشاورزان زحمت کش می گذارد و این در صورتی است که امسال نیز شاهد تاخیر در وجه گندم کشاورزان بودیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با ابراز همدردی با کشاورزان شرق اصفهان تاکید کرد: مشکلات کشاورزان را به وضوح درک خواهیم کرد و در این رابطه اطمینان خاطر به کشاورزان خواهم داد که پیگیر مسائل و مشکلات طرح شده از سوی آنها در مسائل مرتبط با حوضه زاینده رود و کشت و کار هستیم.

*مسئولان باید نظارت بر ناهنجاری ها داشته باشند

وی با اشاره به اینکه موضوع مرتبط با ویلاباغ ها در شورای فرهنگ عمومی در زمان حضور زرگرپور استاندار اسبق اصفهان مطرح شد، اذعان کرد: در این رابطه مفصل بحث و اساس نامه تنظیم شد ولی با گسترش فضای مجازی و دعوت از جوانان برای حضور در پارتی های شبانه، متاسفانه شاهد برخی مسائل نامرتبط در این زمینه هستیم.

حجت الاسلام سالک تاکید کرد: نظارت کافی باید توسط دستگاه های نظارتی بر ناهنجاری های مربوط به ویلاباغ ها انجام شود و دستگاه های ذیربط نباید شانه خالی کنند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به موارد ناهنجاری از اهمیت کافی برخوردار است، گفت: در جلسه شورای فرهنگ عمومی به عنوان نماینده مجمع، مساله رسیدگی به مشکلات ویلاباغ های شرق اصفهان را مطرح خواهم کرد.
*دولت قانون گریزی می کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس با حمایت از گزارش مربوطه در خصوص اصل 44 قانون اساسی که توسط کمیسیون ویژه به ریاست مهندس فولادگر مطرح شد، افزود: اصل 44 قانون اساسی بر برخی بخش ها حدود 9 سال است که صورت نگرفته است و در این خصوص باید دولت به قانون تن دهد نه اینکه قانون گریزی کند که با کمال تاسف دولت قانون گریزی می کند.

انتهای پیام/ ز ش