سرویس: اخبار شهرستان 23:03 - جمعه 10 آذر 1396

در پیامی تقدیر شد؛

پیام فرمانده ناحیه بسیج امام علی(ع) در پی برگزاری باشکوه دومین یادواره ۱۰۰۰ شهید شرق شهرستان اصفهان

سرهنگ پاسدار حسن عجمی در تاریخ 10 آذر 96 با صدور پیامی با گرامی داشت یاد و خاطره سرداران، فرماندهان و ۱۰۰۰ شهید شرق شهرستان اصفهان از برپایی دو شب یادواره شهدای این منطقه تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ پاسدار حسن عجمی در تاریخ 10 آذر 96 با صدور پیامی با گرامی داشت یاد و خاطره فرماندهان، سرداران و ۱۰۰۰ شهید شرق شهرستان اصفهان از برپایی دو شب یادواره شهدای این منطقه تقدیر و تشکر کرد.

سرهنگ حسن عجمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) در پیام خود آورده است:

بسم رب الشهدا والصدیقین

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا  عند ربهم یرزقون        ۱۶۹ آل عمران

عرض درود و سلام بر روح والای امام خمینی(ره) و ارواح پاک شهیدان والامقام خصوصا شهدای گرانقدر شرق شهرستان اصفهان و با عرض سلام به محضر مبارک مقام عظمای ولایت نائب المهدی«ع» امام خامنه ای مدظله العالی و عرض ادب خدمت شما مردم عاشورایی که با حضور با بصیرتتان در این مجلس منور به یاد و خاطره سرداران، فرماندهان و 1000 شهید گرانقدر این خطه ی ولایتمدار، تجدید میثاقی مجدد با فرهنگ علوی و عاشورایی و آرمان های انقلاب اسلامی را اعلام داشته اید.

امام شهیدان می فرمایند: همه عالم به سوی او برخواهند گشت، پس هرچه بهترکه برگشتن اختیاری باشد و انتخابی ، و انسان انتخاب کند شهادت در راه خدا و انسان اختیار کند مرگ را برای خدا و شهادت را برای اسلام.

و امام المسلمین می فرمایند: یاد شهیدان نباید در جامعه ی ما از ذهن ها خارج شود و راه و هدف شهیدان را باید زنده نگه داشت و یاد شهیدان را باید گرامی بدارید و زنده نگه دارید؛

در ایام مبارک و فرخنده ربیع الاول گرد هم جمع شدیم تا با سجایای ارزشمند و کرامات عدیده ی شهدا آشنا شویم، هر چند سخن گفتن از جان نثاران راستین کاری صعب و دشوار است و به سختی حق مطلب ادا می گردد.

در برهه ای از زمان قرار داریم که عداوت و گستاخی معاندان سرزمین اسلامی مان و آرمان های مقدس انقلآب جاودانه مان به بالاترین حد رسیده است و فرهنگ پوچ و واهی غرب به شدت در حال ترویج است و دشمن جهت تحقق این هدف تمام توان خود را به کار گرفته است و از هیچ اقدامی در این مسیر کوتاهی نمی کند.

در این برهه آنچه می تواند باعث ثبات نظام مقدس اسلامی و سوق دادن آرمان های والای آن به دیگر جوامع شود، ارائه الگوی ایرانی – اسلامی در مقوله پیشرفت است که نقش بازتولید آموزه ها و معارف ناب اسلام محمدی(ص) بسیار قابل توجه است و عهد و میثاق عارفانه با شهدا می تواند منشا تحولاتی عظیم در این مسیر باشد.

جهاد و پیکار شجاعانه رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس منبعث از فقه و بینش مردم در مورد جنگ و جهاد است که قطعا این بینش مردمی ریشه در تبعیت خالصانه از فقه، آموزه های امام شهیدان(ره) و امام خامنه ای مدظله العالی دارد.

نشر و توسعه آرمان های شهدا و ایثارگری جوانان عاشق شهادت، رابطه مستقیم و اجتناب ناپذیری با گفتمان میثاق با شهدا و ارائه یک الگوی ارتباطی بین مردم و شهدا دارد و این مهم بدست نمی آید مگر با گرایش بیشتر در آموزه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب.

اگرچه نمی توان مشکلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی این مسیر را نادیده گرفت و انکار کرد اما مسلم است که با توکل بر خداوند و با تفکر عمیق و دست در مولفه ایثار و شهادت و پرهیز از شعاری و کلیشه ای نمودن فرهنگ دفاع مقدس و گفتمان شهادت، می توان بر تمام مشکلات ذکر شده فائق شد، انشالله.

برگزاری یادواره سرداران، فرماندهان و 1000 شهید شرق اصفهان، بهترین فرصت برای انتقال و شناساندن پیام این عزیزان و نقش شرق اصفهان در دوران دفاع مقدس است. تقدیم بیش از هزار شهید و بیش از 6 هزار رزمنده و 1200 جانباز و 100 آزاده، از بزرگترین افتخارات مردم شرق اصفهان است و مردم شریف این منطقه با تلاش شبانه روزی خود در عرصه های فرهنگی و برپایی یادواره های مناسبتی، ملی و مذهبی نشان دادند که مشکلات اخیر و پیامدهای آن نتوانسته کوچکترین خللی در میثاق آنان با شهدا و آرمان هایشان و تبعیت خالصانه از اومر ولی فقیه داشته باشد.

تقدیم هزاران جوان در عرصه جهاد و شهادت که درس آموخته مکتب علوی بودند و همت و تلاش مردم شهید پرور این منطقه حاکی از گره خوردن آرمان های مردم شرق اصفهان با اسلام و ولایت است.

مسئولان نیز می دانند که آغوش شرق اصفهان تا ظهور حضرت حجت ابن الحسن ارواحنا له الفدا در راه ایثار و شهادت مهیا و نگاه بصیرانه آنان در وادی عشق و ایثار، باز است و نام شرق اصفهان را با فرهنگ همدلی و رشادت ها در تاریخ ایران اسلامی به ثبت خواهند رساند.

حضور سراسر شور و نشاط شما عزیزان در این محفل الهی – معنوی زینت بخش اندیشه های ناب و خالص، دلیری ها و رشادت های غیورانه و غیرت مندانه شهیدان است، شهیدانی که تا ابد نام و یاد پرافتخارشان، بر صفحه ی سپید روزگار و در تاریخ اندیشه ها، با عزت و عظمت، ابدی و سرمدی خواهد ماند.

در پایان از زحمات همه عزیزانی که در برگزاری دومین یادواره لاله های شرق ما را کمک و یاری نمودند بالاخص فرماندار محترم شهرستان اصفهان، معاون فرماندار شهرستان اصفهان، بخشداران، شهرداران، دهیاران، روسای شورای اسلامی بخش و شهر و رستاها، نهادها و ادارات، خانواده شهدا و ایثارگران، ائمه جمعه و جماعات، بسیجیان و پاسداران ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) و مردم همیشه قهرمان شرق شهرستان اصفهان تقدیر و تشکر می نمایم.

همچنین از مردم و مسئولان شهر هرند که میزبان شایسته ای در برگزاری یادواره بودند، کمال تشکر را دارم.

والعاقبه للمتقین

برادر شما، سرهنگ پاسدار حسن عجمی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.