سرویس: دسته‌بندی نشده 00:38 - شنبه 11 آذر 1396

امام جمعه شهر ورزنه:

همه دولت ها در به وجود آوردن مشکل آب کشاورزی مقصرند و برای حلش اقدام جدی نکردند

امام جمعه شهر ورزنه گفت: همه دولت ها در به وجود آوردن مشکل آب کشاورزی مقصرند و برای حلش اقدام جدی نکردند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی و پرهیز ازگناه اظهار کرد: تقوی دژ محکمی که انسان ها را در برابر آسیب ها محافظت می کند و اگر انسان ها اهل فسق و فجور باشند این فسق و فجور باعث هلاکت آن ها خواهد شد.

وی به ویژه گی های جامعه قرآن از بیان امام باقر(ع) اشاره وافزود:  امام محمد باقر (ع) می فرماید از تسویف واینکه کارهای خود را به آینده موکول کنید بپرهیزید چرا که شاید آینده ای برای جبران کارهای انجام شده ویا توبه برای گناهان وجود نداشته باشد.
امام جمعه ورزنه در ادامه بیان داشت: از غفلت وفراموش کردن گناهی که مرتکب شده اید وتوبه نکردید بپر هیزید که این کار باعث قساوت قلب خواهد شد در روز قیامت منافقین از مومنین سوال می کنند که چرا شما در بهشت برین هستید وما در قعر جهنم درحالیکه دردنیاکنارشمابودیم در جواب مومنین می گویند شما دچار هوای نفس بودید ودنبال فرصت برای توبه کردن ولی ما همیشه به یاد خدا بودیم و باید بدانیم که برای گناهانی که در روز مرتکب می شویم شب ها توبه کنیم وطلب بخشش کنیم که سنگینی گناهان توبه را سخت می کند.
وی به روایتی از امیر المومنین اشاره و تصریح کرد:  فرصت ها  همانند ابر بهاری می گذرد پس فرصت انجام کارهای خیر در جوانی را قدر بدانیم واین فرصت را مغتنم بشماریم ودر تمام مسائل اجتماعی وشخصی تقوی را مراعات نماییم.

حجت الاسلام شا محمدی امام جمعه ورزنه درخطبه دوم ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: تاکید علمای اسلام به تبعیت از قرآن وروایات اهلبیت(ع) بر وحدت مسلمین است و مومنین همگی به ریسمان الهی چنگ بزنند ومتفرق نشوند که تفرقه وگروه گروه شدن جامعه مسلمین باعث عذابی بزرگ بر ان امت خواهد شد که امروز به برکت انقلاب اسلامی وخون شهدا وحدتی بین مسلمین ایجاد شده که نمونه آن پیروزی جبهه مقاومت اسلامی در برابر داعش بود که با حضور کشورهای مختلف اسلامی این پیروزی به دست آمد که متاسفانه عده ای بر طبل تفرقه می زنند که مردم ما بیدار هستند وباید مواظب این وحدت وانسجام ملی باشند واز جهل، عدوات،کینه توزی، کم صبری وبداخلاقی وغضب که اسباب برهم زدن وحدت می باشد بپرهیزیم.
خطیب جمعه ورزنه به روز مجلس اشاره و تصریح کرد:شاخصه یک نماینده خوب ومطلوب الگو گیری از زندگی شهید بزرگوار آیت الله سید حسن مدرس می باشد و باید در مجلس آسیب شناسی صورت بگیرد ونقاط قوت وضعف مجلس بررسی شود تا در پیشبرد اهداف نظام وانقلاب اسلامی مثمر ثمر باشد غرب زدگی بعضی از نمایندگان، آشنا نبودن به اولیات قوانین ، متعهد نبودن به قول هایی که در زمان انتخابات برخی نماینده برای رای می دهندو عدم موضع گیری انقلابی نمایندگان در مواقع حساس از آسیب های مجلس شورای اسلامی است.
حجت الاسلام شامحمدی ضمن تبریک روز دانشجواظهار داشت: نقش دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی ،مبارزه با فتنه و موضع گیری در فرصت های مناسب از جمله ویژه گی های دانشجویان می باشد که به همه دانشجویان سفارش می کنیم تا اهل تحقیق ومطالعه باشند وباید تلاش کنیم تا تحقیق و مطالعه را در جامعه ترویج دهیم.
امام جمعه ورزنه  به مشکلات کشاورزان اشاره و افزود: کلید حل مشکل آب کشاورزی در اولا دراین است که  مسئولین باورکنند که مشکل وبحران وجود دارد باید مسئولین این باور را داشته باشند که در منطقه شرق اصفهان به ویژه منطقه بن رود و شهر ورزنه بحران وجود دارد و درک کنند که یک فاجعه ای در این منطقه صورت گرفته است که مدت آن بیش از 17 سال می باشدو باید عزم مسئولان در برطرف شدن این بحران باشند واز وعده آینده دادن پرهیز کنند .
وی  به 17 سال از شروع این بحران برای کشاورزان منطقه اشاره وافزود: با اینکه این بحران سالیان سال است که گریبانگیر این مردم ولایت مدار وتلاش گر وکشاورزان عزیز شده است ولی متاسفانه هیچ فکری برای برطرف شدن این مشکل در طول این سال ها انجام نداده اند سوال ما این است دولت چه مطالعه ای در برای احیای زاینده انجام داده وچه راه حلی را برای برطرف شدن این بحران انجام داده اند؟.
حجت الاسلام شا محمدی به مطالبه گری کشاورزان اشاره و اظهار داشت:  کشاورزان باید از دولت برای برداشت از صندوق ذخیره  در جهت احیای زاینده رود وتالاب بین المللی گاوخونی مطالبه کنند و این مطالبه را باید همه مردم استان اصفهان از مسئولین  و نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشند و اگر مسئولین در اجرای پروژه های احیای زاینده رود ناتوان هستند به بخش خصوصی واگذار نمایند وحتی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم می خواهیم که در این مسئه بسیار مهم وحیاتی ورود پیدا کند وبه داد این مردم مظلوم برسند.

امام جمعه ورزنه در پایان افزود: از استاندار محترم استان اصفهان و همچنین از وزیر محترم نیرو در محضر این مردم مظلوم دعوت می کنیم تا با حضور خود در منطقه بر بحرانی بودن وضعیت مردم کشاورز منطقه صحه گذاشته وبرای مرتفع شدن ریشه ای این مشکل برنامه ریزی وتلاشی جدی داشته باشند.

امام جمعه ورزنه:نماینده مجلس در تراز جمهوری اسلامی نماینده ایست که شهید مدرس راالگوی خود کند/همه دولتها دربه وجود آوردن مشکل آب کشاورزی مقصرند وبرای حلش اقدام جدی نکردند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.