سرویس: اخبار شهرستان 14:20 - جمعه 10 آذر 1396

امام جمعه اژیه:

وحدت هرچه بیشتر شیعه و سنی ضروری است/ مراقب مکر و حیله دشمن باشید

حجت الاسلام امیر حجتی فرد گفت: مسلمانان از دیرباز با وجود فرقه های مختلف مذهبی شیعه و سنی با صلح و صفا در کنار یکدگر زندگی می کردند، ضروری است با هوشیاری و وحدت هرچه بیشتر نقشه های
مذبوحانه دشمنان نقش بر آب شود.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام امیر حجتی فرد امام جمعه اژیه در خطبه های نماز جمعه امروز با بیان این که به دست آوردن روحیات پرهیزکاران و متقین با به کارگیری فضایل اخلاقی و حالات عالیه انسانی به دست می آید، اظهار کرد: برای به دست آوردن روحیات انسان های باتقوا باید از رذایل و کارهای زشت خودداری کرد.

حجت الاسلام حجتی فرد ادامه داد: بهترین پاسخ برای طالبان حقیقت برای به دست آوردن خلق خوش این بیت شعر است که محبت ره به دل دادن صفای سینه می خواهد، به یاد یکدگر بودن دل بی کینه می خواهد.

وی با اشاره به این که مؤمنین از حقد و کینه توزی نسبت به یکدیگر پرهیز می کنند؛ افزود: مؤمنین از خداوند این گونه می خواهند که پروردگارا بر ما و بر آن برادرانمان که بر ما پیشی گرفتند ببخشای و در دلهایمان نسبت به کسانی که ایمان آورده اند هیچ گونه کینه ای مگذار.

امام جمعه اژیه با بیان این که ایمان قوی و تقویت ایمان مهم ترین عامل برای از بین بردن کینه است، گفت: هفته وحدت و تولد پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه واله و سلم و امام صادق علیه السلام را به همه نمازگزاران تبریک می گوییم.

حجت الاسلام حجتی فرد خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام نماد انس و الفت و رحمت بین مؤمنین بودند، مهم ترین عامل برای شکست مسلمانان و نابودی اسلام ایجاد اختلافات بین مسلمانان است که همه باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند.

وی با تبریک مجدد و قدردانی از اهل سنت حاضر در نماز جمعه این هفته، ادامه داد: وحدت همیشگی مسلمانان امری حیاتی است، چرا که تشیع افراطی و به تعبیر مقام معظم رهبری شیعه انگلیسی و از سویی دیگر سنی افراطی و به تعبیر بهتر وهابیت و آل سعود و آل خلیفه هر دو لبه یک قیچی برای ایجاد شکاف در امت واحده اسلام و در آخر نابودی اسلام هستند.

خطیب جمعه اژیه افزود: وهابیت و آل سعود با تشکیل گروه های مسلح، جنگجو، خشن و وحشی از همان آغاز به کار با ریختن خون انسان های بی گناه و مظلوم شیعه و سنی در شهرهای مختلف ماهیت پلید خود را نشان دادند و هم اکنون با تشکیل گروه هایی مانند طالبان و داعش در سایر کشورهای اسلامی به جنگ خونریزی و اعمال غیر انسانی آن هم به نام اسلام واقعی ادامه می دهند.

حجت الاسلام حجتی فرد با تقدیر از جان فشانی های شهدای مدافع حرم و سپاه قدس ایران، گفت: مجاهدت های لشکر فاطمیون و برادران افغان و همچنین تلاش های بی دریغ سردار سلیمانی در نابودی داعش را نباید فراموش کرد.

وی با بیان این که فراموش نکنید که ولی رهبر معظم انقلاب فرمودند مراقب مکر و حیله دشمن باشید؛ تأکید کرد: شیعه انگلیسی با انجام یک سری حرکات بسیار زشت و زننده با تشکیل شبکه های ماهواره ای با پول های انگلیس و آمریکا و اسرائیل برای ایجاد تفرقه و اختلاف هر چه بیشتر و دشمنی های بی پایه و اساس در میان مسلمانان تلاش می کند.

وی افزود: شرایط به گونه ای شده است که مسلمان، مسلمان را با شعار الله اکبر بکشد و ناموس مسلمان را به قصد قربت هتک کند، ببینید کار مسلمانان به کجا رسیده است که با پول های دشمنان اسلام به طرق مختلف چه با جنگ کردن و چه با فحاشی کردن در شبکه های ماهوارهای به جان هم افتادند.

امام جمعه اژیه ابراز تأسف کرد: نتیجه این اختلافات این شد که ذخایر کشورهای اسلام به جای این که صرف از بین بردن مشکلات مسلمانان شود صرف قتل و غارت مسلمانان شده است.

حجت الاسلام حجتی فرد خاطر نشان کرد: مسلمانان از دیرباز با وجود فرقه های مختلف مذهبی شیعه و سنی با صلح و صفا در کنار یکدگر زندگی می کردند و هیچ مشکلی با همدیگر نداشتند، ولی از زمان به وجود آمدن شیعه انگلیسی و وهابیت و آل سعود ملعون هر روز دامنه اختلافات بیشتر شد و ان شالله با هوشیاری هر چه بیشتر مسلمانان این نقشه های مذبوحانه با وحدت هرچه بیشتر شیعه و سنی نقش بر آب خواهد شد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.