سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 14:47 - شنبه 02 فروردین 1393

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

آئین نوروز مطابق با سیره حضرت زهرا (س) برگزار شود

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: آئین نوروز باید مطابق با سیره حضرت زهرا (س) برگزار شود.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان،  آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد با تبریک فرا رسیدن عید نوروز، بر حفظ حرمت ایام عزاداری حضرت زهرا (سلام الله علی‌ها) تأکید کرد و اظهار داشت: دید و بازدید، صله رحم و پوشیدن لباس نو هیچ منافاتی با عزاداری‌ ائمه اطهار (سلام‌الله علیها) ندارد، چراکه سر زدن به خویشان و رسیدگی به احوال آن‌ها از تأکیدات ائمه معصومین (علیهم‌السلام) است.

وی تصریح کرد: در دید و بازدیدهای نوروز، دلجویی از خویشان و رفع مشکلات آن‌ها را در اولویت کارهای خود قرار دهید که به فرموده امام صادق (علیه السلام) شاد کردن مؤمنین بهترین و محبوب‌ترین اطاعت پروردگار است.

آیت‌الله طباطبایی، حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) را افتخار عالم وجود دانست و متذکر شد: امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) به وجود مادرشان افتخار می‌کنند و سنت خود را سنت فاطمی معرفی و ایشان را الگوی خود می‌دانند و وجود مقدس رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله و سلم) نیز حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها) را پاره تن خود دانسته و غم و شادی او را غم و شادی خود عنوان می‌کنند، بنابراین ما مسلمانان نیز باید به این شخصیت بزرگ که مورد احترام همه بزرگان و ائمه معصومین (علیهم‌السلام) است، احترام گذاشته و حرمت ایام عزاداری این بزرگوار را نگه داریم.

وی خاطرنشان کرد: عید از ریشه «عود» و به معنای بازگشت است و از آن جهت آمدن بهار را عید می‌گویند که درختان، زمین و گیاهان به طبیعت خود برمی‌گردند و پس از زمستان سرد که در رکود بودند، رشد و نمو را آغاز می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عید برای انسان‌ها زمانی است که به اصل و فطرت خود که همان خداجویی و خداطلبی است برگردند و از همین جهت است که ائمه معصومین (علیهم‌السلام) روزی را که انسان در آن گناه نکند، عید می‌دانند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد به اعیاد قربان و فطر اشاره کرد و ابراز داشت: این روزها هم از آن جهت عید است که بندگان پس از چند روز اطاعت و فرمان‌بری از خدا به سوی خدا برمی‌گردند و در دعای روز عید فطر داریم «خدایا به حق این روز که برای مسلمانان عید قرار دادی»، یعنی این عید مختص مسلمانانی است که یک ماه عبادت خدا را کرده و در آخر ماه به فطرت خداجوی خود بازگشتند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در پایان برای تمام هموطنان و مسلمانان جهان سال سرشار از خیر و برکت را آرزو کرد و اذعان داشت: امیدوارم در سال پیش‌رو تبعیت از رهبری و پیروی از راه شهدا سرلوحه همه کارها باشد و عملکرد مردم خرسندی امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) را به دنبال داشته باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.