سرویس: اقتصادی 11:55 - پنجشنبه 09 آذر 1396

رئيس اتحاديه گوشت قرمز اصفهان:

قصابان اصفهانی قیمت گوشت قرمز را کاهش دادند

قصابان اصفهانی برای افزایش رفاه مصرف‌کنندگان و بازگرداندن بخشی از رونق از دست رفته به این بازار، قیمت گوشت قرمز را در بازار کاهش دادند.

به گزارش اصفهان شرق، يس اتحاديه گوشت قرمز استان اصفهان گفت: با توجه به افت قدرت خريد مردم در سطح جامعه، صنف گوشت قرمز در اصفهان به كاهش 2 هزار توماني قيمت اين محصول اقدام كرده است.

رضا انصاری افزود: در چند ماه اخیر کاهش قدرت خرید مردم و افت میزان عرضه گوشت قرمز در بازار، منجر به کسادی بازار گوشت شد و این روند همچنان ادامه داشت.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین سیاستی که با کاهش دستوری قیمت گوشت در بازار اصفهان دنبال می­‌شود، بازگرداندن رونق به این بخش است و این امر تنها به وسیله بالابردن قدرت خرید مردم امکان‌پذیر است.

انصاری با اشاره به شرایط فعلی بخش عرضه گوشت در بازار اذعان داشت: محدودیتی از بابت عرضه در شرایط فعلی وجود ندارد و کسادی بازار در ماه‌های اخیر سبب شده تا بخشی از کمبود عرضه مرتفع شود.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان با اشاره به مهم‌ترین عواملی که از چندی قبل منجر به افت میزان عرضه شده بود، تصریح کرد: خشک‌سالی، افزایش قیمت آذوقه، صادرات دام و کاهش پرورش دام زنده به دلیل شرایط فعلی بازار، از مهم‌ترین دلایل افت عرضه در ماه‌های اخیر بود.

وی در پایان عنوان داشت: در حال حاضر میزان گوشت قرمز عرضه‌شده پاسخگوی نیاز مصرف کننده است و امید است با اقدام صورت گرفته بخش تقاضا تقویت‌شده و با بالا رفتن قدرت خرید مردم بخشی از رونق از دست رفته به این بازار برگردد.

گفتنی است در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی درجه یک با استخوان و بدون دنبه 42 هزار تومان، گوشت گوسفندی درجه یک با استخوان و 100 گرم دنبه 39 هزار تومان، راسته گوسفندی 44 هزار تومان، سردست گوسفندی 44 هزار و 500 تومان و ران گوسفندی 45 هزار و 500 تومان است.

 

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.