سرویس: اخبار شهرستان 22:24 - چهارشنبه 08 آذر 1396

داود صادقی:

ارتقاء فرهنگ ایمنی در برگزاری مانور زلزله/ زمان رسیدگی به مصدومین در حوادث غیر مترقبه اهمیت دارد

شهردار شهر حسن آباد گفت: یکی از اهداف برگزاری مانور زلزله در مدارس بالا بردن سطح دانش و آگاهی عمومی دانش آموزان در هنگام وقوع زلزله است.

داوود صادقی شهردار شهر حسن آباد در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به اهداف برگزاری مانور زلزله در مدارس، گفت: دانش آموزان در مانور ها شرایط حادثه را تجربه می کنند و همین موضوع باعث می شود که شیوه رویارویی با زلزله را بیاموزند.

آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با مباحث امداد و نجات

صادقی با اشاره به دیگر اهداف برگزاری مانور، ادامه داد: برای آموزش و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با مباحث امداد و نجات با هدف کمک به افراد زلزله‌ زده در مواقع بروز زلزله، این مانور برگزار شد.

وی افزود: دانش آموزان با برگزاری مانور زلزله روش هایی را که از پیش با استفاده از روش های علمی و نتیجه بخش تدوین شده و مورد ارزیابی نیز قرار گرفته را می آموزند و این یافته های تجربه شده را نیز در طول زندگی و در هنگام زلزله مورد استفاده قرار دهند.

شهردار شهر حسن آباد با بیان این که به عبارتی آموزه ها و آموخته هایی که در مانور ها در مدارس ارائه و تمرین می شوند، می توانند گره های به وجود آمده در اوج حادثه ای همچون زلزله را باز کند، افزود: دانش آموزان با اتکا به این آموزش ها و آموخته ها با آرامش و اطمینان خاطر به استقبال حادثه بروند و همین آرامش نسبی روانی می تواند تا حد بسیار زیادی تلفات و آسیب های روحی و روانی در هنگام و بعد از زلزله را کاهش دهد.

مهم بودن زمان رسیدگی به مصدومین در حوادث غیر مترقبه

به گفته وی شبیه سازی صحنه زلزله های گذشته و انجام تمرینات و مانور های دوره ای و مداوم توسط مردم و علی الخصوص دانش آموزان و نیز ارزیابی نتایج حاصله از آن و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن با بهره گیری از تجربیات افراد در کاهش تلفات زلزله بسیار مؤثر است.

صادقی در ادامه با اشاره به مهم بودن زمان رسیدگی به مصدومین در حوادث غیر مترقبه، تصریح کرد: عموماً دولت و ارگان های وابسته در مدیریت بحران باز هم دارای منابع محدودی از نظر نیرو و امکانات خواهند بود، بنابراین با آموزش و برگزاری مانورهای هدفمند برای دانش آموزان، برای مقابله با بحران، امداد رسانی و پیشگیری از زلزله، آن ها را می توان در محیط مدرسه و منزل برای مقابله در برابر زلزله آماده کرد.

وی با اشاره به این که مهم ترین گام در مدیریت بحران زلزله در مدارس، آموزش برای بالا بردن دانش و آگاهی عمومی دانش آموزان است، گفت: دانش آموزان، چه در محیط مدرسه و چه در محیط منزل از جمله گروه های جامعه هستند که همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند.

بحث آموزش امداد و نجات جدی‌تر دنبال شود

شهردار حسن آباد با بیان این که باید بحث آموزش امداد و نجات جدی‌تر دنبال شود، بیان کرد: با این کار می‌توانیم جان تعداد بیشتری از افراد را در مواقع بروز زلزله نجات داده و آمار تلفات کاهش یابد.

همه ساله مانور زلزله و ایمنی با پخش آژیر زلزله از رادیو در مدارس سراسر کشور برگزار می شود که امسال نیز طبق برنامه ریزی های انجام شده نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در روز چهارشنبه هشتم آذر ماه 96 همزمان با سراسر کشور در مدرسه فاطمیه شهر حسن آباد برگزار شد.

مانور امسال با همکاری واحد آتش نشانی شهرداری شهر حسن آباد، کلانتری، اورژانش 115، مرکز بهداشتی درمانی شهر، اداره آموزش و پرورش، کمیته امداد امام، بسیج حوزه پنج امام محمد باقر(ع) و بخشداری منطقه جرقویه علیا با حضور مسئولان محلی و دانش آموزان و آموزگاران این مدرسه انجام شد.

انتهای پیام/صادقی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.