سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 09:32 - چهارشنبه 08 آذر 1396

رئیس هیأت مدیره صنف کشاورزان شهرستان اصفهان

هیچکس نمی‌تواند از زمان بازگشایی زاینده‎رود صحبت کند

رئیس هیأت مدیره صنف کشاورزان شهرستان اصفهان با بیان این که آب فعلی ذخیره شده در پشت سد حدود 150 میلیون مترمکعب است، گفت: تا زمانی که آب پشت سد به 300 میلیون متر مکعب نرسد هیچکس نمی‌تواند از زمان بازگشایی آن صحبت کند.

به گزارش اصفهان شرق، حسن محسنی در خصوص بازگشایی آب زاینده‌رود برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان، اظهار کرد: هنوز تاریخ مشخصی برای بازگشایی آب اعلام نشده است.

وی افزود: بنا بر قراری که گذاشته شده، برای تأمین آب شرب که اولویت اول است، تا زمانی که آب پشت سد به 300 میلیون متر مکعب نرسد هیچ‌کس نمی‌تواند از زمان بازگشایی سد صحبت کند.

رئیس هیأت مدیره صنف کشاورزان شهرستان اصفهان ادامه داد: کشاورزان آمادگی کشت و کار دارند اما از بابت دیر شدن رسیدن آب به زمین‌هایشان نگران هستند چراکه هرچه بازگشایی آب به بعد از آبان موکول شود بهره‌وری پایین می‌آید.

وی میزان آب فعلی ذخیره شده در پشت سد را حدود 150 میلیون مترمکعب اعلام کرد و بیان داشت: بعید به نظر می‌رسد تا پیش از این که در بالادست رودخانه 200 میلی‌متر بارش داشته باشیم، بتوان آب به کشاورزان اختصاص داد.

محسنی با بیان این که بهترین زمان برای کشت پاییزه آبان ماه است، عنوان کرد: سال گذشته که در بهمن ما آب به زمین‌های کشاورزی رسید حدود 15 درصد نسبت به کشت پاییزه بهره‌وری کمتر شد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.