سرویس: اجتماعی 10:45 - چهارشنبه 08 آذر 1396

عامل انتشار تصاوير خصوصي دختر اصفهانی دستگیر شد

انتقام‌جويي به سبک خواستگار كينه‌جو

فردي كه با ايجاد پروفايلي در يكي از شبكه اجتماعي موبايلي اقدام به انتشار تصاوير خصوصي يكي از شهروندان كرده بود در عمليات مأموران پليس فتاي استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.

به گزارش اصفهان شرق، سید مصطفی مرتضوی با اشاره به شکایت خانمی جوان مبنی بر هتک حیثیت او در فضای مجازی، اظهار کرد: به دنبال این شکایت بررسی پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

وی عنوان داشت: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت فرد ناشناسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد پروفایلی به نام وی و قرار دادن تصاویر خصوصی او به همراه مطالب کذب و توهین‌آمیز علیه او کرده و با این کار باعث آبروریزی او شده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد، مدتی پیش فردی از شاکی خواستگاری کرده اما وقتی با جواب منفی او روبرو شده اقدام به تهدید انتشار تصاویرش در فضای مجازی کرده است.

وی ادامه داد: با اظهارات شاکی و جمع‌آوری ادله دیجیتالی لازم در این زمینه سرانجام خواستگار کینه‌جو ظرف 24 ساعت توسط مأموران این پلیس دستگیر و در تحقیقات صورت گرفته به جرم خود اعتراف کرد.

مرتضوی افزود: متهم در بازجویی‌های پلیس گفت «با شاکی قرار گذاشته بودم که به خواستگاری وی بروم ولی او به یک باره از تصمیم خود منصرف و پیشنهاد ازدواج من را رد کرد و من هم به قصد انتقام‌جویی، تصاویرش را با ایجاد پروفایلی به نام او در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی منتشر کردم».

وی با هشدار به کاربران اینترنت و شبکه های اجتماعی تصریح کرد: شهروندان باید مراقب اطلاعات و تصاویر شخصی و محرمانه خود باشند و آن را در معرض دید دیگران قرار ندهند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: هر کسی به هر نحو اقدام به مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی کند بر اساس قانون جرائم رایانه‌ای افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.