سرویس: دین و اندیشه 16:11 - سه شنبه 07 آذر 1396

مدیر دارالقرآن بسیج استان اصفهان

۵۰ محفل انس با قرآن کریم با محوریت پایگاه‌های بسیج اصفهان برگزار شد

مدیر دارالقرآن بسیج استان اصفهان با اشاره به برگزاری بیش از یک هزار ختم قرآن کریم توسط بسیجیان گفت: به مناسبت هفته بسیج، ۵۰ محفل انس با قرآن کریم با محوریت پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، عظیم هاشم‌زاده با معرفی برنامه‌های دارالقرآن بسیج استان اصفهان به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: برگزاری 50 محفل انس با قرآن با محوریت پایگاه‌های مقاومت بسیج، انجام بیش از هزار ختم قرآن کریم به نیت سلامتی امام زمان(عج)، سرکشی از خانواده شهدای قرآنی و تجلیل از برخی از اساتید ممتاز قرآن کریم از جمله برنامه‌های دارالقرآن بسیج استان اصفهان در این هفته بود.

وی با بیان اینکه 3 دوره تربیت مربی با عنوان «اسوه حسنه» به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، افزود: عطر افشانی قبور مطهر شهدا با حضور فعال جامعه قرآنی در 12 شهرستان از دیگر برنامه‌های دارالقرآن بسیج استان اصفهان به شمار می‌رود.

مدیر دارالقرآن بسیج استان اصفهان با بیان اینکه اوج و تبلور فعالیت‌های قرآنی دارالقرآن بسیج اصفهان برای بهمن‌ امسال برنامه‌ریزی شده است، گفت: طرح پژوهشی «چهار مقطع قرآن کریم» همزمان با هفته بسیج آغاز شده که در آن 20 سوره و 30 سوره آخر قرآن کریم برای مقطع دبستان، سوره واقعه برای نوجوانان، سوره طلاق برای دانشجویان و جوانان و سوره عنکبوت برای بزرگسالان و عموم مردم محور فعالیت‌های قرآنی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امسال سوره لقمان به عنوان سوره شاخص در فعالیت‌های قرآنی دارالقرآن بسیج استان اصفهان محور قرار داده شد، تصریح کرد: از هفته بسیج امسال فعالیت‌های پژوهشی و تدوین کتب با نگاه تدبّر محور، برای 4 مقطع دبستان، نوجوان، جوان و آزاد آغاز شده و پس از تدوین 4 عنوان کتاب برای 4 مقطع، از هر عنوان، 15 هزار نسخه و در مجموع 60 هزار نسخه برای تدریس در رده‌های مختلف بسیج در فروردین سال آینده چاپ و توزیع می‌شود.

هاشم‌زاده با اشاره به فعالیت 28 دارالقرآن در نواحی مقاومت بسیج گفت: حدود 160 دارالقرآن در حوزه‌های مقاومت بسیج در حال فعالیت هستند که تا پایان امسال، همه حوزه‌های محلی بسیج، دارای دارالقرآن می‌شوند. حدود 700 تا 750 دارالقرآن فعال پایگاهی در پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر استان اصفهان فعال هستند که  این عدد از نظر کمی و کیفی تا پایان سال ارتقاء می‌یابد.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.