سرویس: خواندنی 13:00 - سه شنبه 07 آذر 1396

خوراکی‌های مفید

بهترین و بدترین خوراکی‌ها قبل از خواب

برای داشتن خوابی راحت‌تر و باکیفیت‌تر و همچنین حفظ سلامت روانی و جسمانی خود باید عادات غذایی قبل از خواب شبانه خود را اصلاح کنید.

 

به گزارش اصفهان شرق، موز علاوه بر داشتن  منیزیم، دارای پتاسیم ، آرامش بخش و تسکین دهنده طبیعی ماهیچه ها هم به شمار می‌رود.

عسل  با داشتن ماده شیرین گلوکز ترشح اورکسین را در مغز مسدود می‌کند. اورکسین عنصری شیمیایی است که باعث ایجاد هوشیاری می شود و با کاهش میزان ترشح اورکسین، خواب راحت تری خواهیم داشت.

بادام و گردو  منابع خوبی از تریپتوفان و منیزیم هستند و  خوردن یک مشت کوچک از آنها قبل از خواب به آرامش سیستم عصبی و منظم نگه داشتن ریتم ضربان قلب هنگام خواب کمک می کند.

کلسیم موجود در محصولات لبنی می تواند به مغز برای تولید ملاتونین کمک کند. این ماده شیمیایی خواب آور است.

جو دوسر یا غلات فرآوری شده:منبع خوبی از ملاتونین محسوب می‌شوند، خوردن یک کاسه کوچک از آنها اثر شگرفی در ایجاد خواب راحت دارد. خوردن غلات فرآوری شده به همراه شیر به دلیل کربوهیدرات موجود در این غلات و کلسیم موجود در شیر، انتخاب خوبی برای یک وعده غذایی سبک قبل از خواب است.

اگرچه نوشیدن یک فنجان قهوه پس از شام و قبل از خواب لذتبخش است اما به دلیل داشتن کافئین خواب را مختل می کند .کافئین علاوه بر قهوه در مواد دیگری مانند شکلات، نوشیدنی های انرژی زا و چای وجود دارد. توصیه می شود از مصرف این مواد قبل از رفتن به رختخواب اجتناب کنید.

انتهای پیام/صدا و سیما

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.