سرویس: اجتماعی 17:06 - دوشنبه 06 آذر 1396

معاون بهزیستی استان اصفهان:

تنها ۱۰ درصد از زوج‌های اصفهانی به مراکز مشاوره ژنتیک مراجعه می‌کنند

معاون بهزیستی استان اصفهان گفت: سالیانه ۱۰ درصد زوج‌های اصفهانی به مراکز مشاوره ژنتیک مراجعه می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق، با اشاره به وجود 31 مرکز مشاوره ژنتیک در استان اصفهان اظهار داشت: این مراکز با هدف جلوگیری از بروز معلولیت‌ها و بررسی ضریب خطر تولدهای معلول و بیماران ژنتیکی در خانواده‌ها، تاسیس شده است.

وی افزود: تنها 10 درصد زوج‌های اصفهانی به مراکز مشاوره ژنتیک مراجعه می‌کنند و این آمار در مقابل آمار ازدواج استان، بسیار پایین است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه 38 درصد ازدواج‌های اصفهانی را ازدواج‌های فامیلی تشکیل می‌دهد، بیان کرد: میزان بروز معلولیت در این‌گونه ازدواج‌ها بیشتر از سایر ازدواج‌هاست.

وی مراجعه به مراکز مشاوره ژنتیک را برای همه کسانی که قصد ازدواج یا فرزندآوری دارند، ضروری دانست و اظهار داشت: تمام زوج‌ها در معرض خطر تولد نوزاد معلول قرار دارند ولی در بعضی زوج‌ها، این ضریب خطر متوسط و در بعضی دیگر بیشتر است و بنابراین کسانی که سابقه کودک معلول در خانواده یا اطرافیان دارند، حتما باید به مراکز مشاوره مراجعه کنند.

ناجی افزود: تمام زوج‌های فامیل و زوج‌هایی که بیماری‌های ژنتیکی خودشان یا خانواده‌های همسرشان دارند و همچنین افرادی که سن ازدواج یا فرزندآوری شان خیلی بالا یا خیلی پایین است، باید مورد مشاوره ژنتیک قرار بگیرند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.